Sign in to follow this  
Followers 0
tommuu

Kytkinvaijeri ja poljin

6 posts in this topic

Elikkäs napsahti tossa kytkinvaijeri poikki ja vaihdettuani sen kytkinpoljin ei palaudu normaalisti. Kytkinpoljinta painaessa poljin jää pohjaan eikä nouse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo se kytkin vipu on lähteny painelaakerista irti ja nyt ei ole oikeassa kohdassa. Ittellä sama homma. Sen saa jokseenkin kohdilleen tuurilla kun vaihde päällä lykkii autoa ja koittaa sitä kytkin vipua liikuttaa käsin ja tunnustella josko olisi oikeassa kohdassa. jos hyvän haluaa niin laatikko irti ja laittaa se vipu kunnolla siihe painelaakeriin kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä sivuaa ohuesti omaakin probleemaa, joten lainaillaan vähän topiccia.

Omasta -99 P11 GT:sta napsahti myös kytkinvaijeri poikki kun autoa oltiin siirtämässä talliin hitsattavaksi. Vaijerin löysin Hessumobiilista, jonka mukaan se oli juuri GT:hen soveltuva. Asennuksen jälkeen poljin nousi kyllä ylös, mutta kytkin ottaa kiinni todella ylhäällä, täristää siinä kohdassa kun ottaa kiinni ja reippaasti polkaistessa luistaa...?

Missähän mahtaisi olla vika, ja mikä olisi arvon asiantuntijoiden korjausehdoitelma.

Kiitos :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tämä sivuaa ohuesti omaakin probleemaa, joten lainaillaan vähän topiccia.

Omasta -99 P11 GT:sta napsahti myös kytkinvaijeri poikki kun autoa oltiin siirtämässä talliin hitsattavaksi. Vaijerin löysin Hessumobiilista, jonka mukaan se oli juuri GT:hen soveltuva. Asennuksen jälkeen poljin nousi kyllä ylös, mutta kytkin ottaa kiinni todella ylhäällä, täristää siinä kohdassa kun ottaa kiinni ja reippaasti polkaistessa luistaa...?

Missähän mahtaisi olla vika, ja mikä olisi arvon asiantuntijoiden korjausehdoitelma.

Kiitos :):)

Asiantuntijat kuulema suosittelevat kytkinvaijerin säätöä... uusi vaijerihan on reilusti lyhyempi kuin vanha (=venynyt).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.6.2015 at 15.22, Sompse said:

Joo se kytkin vipu on lähteny painelaakerista irti ja nyt ei ole oikeassa kohdassa. Ittellä sama homma. Sen saa jokseenkin kohdilleen tuurilla kun vaihde päällä lykkii autoa ja koittaa sitä kytkin vipua liikuttaa käsin ja tunnustella josko olisi oikeassa kohdassa. jos hyvän haluaa niin laatikko irti ja laittaa se vipu kunnolla siihe painelaakeriin kiinni.

Nyt on sitten napattu laatikko irti ja todettu että aivan sama vaiva oli itselläkin, onpas aika v**tumainen homma jos vaijeri napsahtaa poikki..

Samalla vaihtui toki uudet laatikkoöljyt ja uusi asetelma&painelaakeri, taas kelpaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0