Sign in to follow this  
Followers 0
-Simppa-

King Cab (2004) yleisimmät ongelmat

3 posts in this topic

Isälläni on 2004 Pickup, jolla on ajeltu alle 100tkm. Joku paikallinen huoltopaja oli pelotellut häntä runkolaakereista ja niiden ongelmista. Netistä kun ongelmia selailee (auto kuin auto), niin kyllähän niitä löytyy ja mitään ei kannata ostaa... Mutta osaako joku sanoa, miten yleinen ongelma runkolaakereiden pettäminen on, mitä voi tehdä sen estämiseksi (vaihtaako laakereiden vaihto ja mihin? ACL?) ja onko jotain muuta mitä kannattaa tehdä samalla? Vai onko tämä vain vainoharhaisuutta?

Onko homma helppo tehdä itse (eli voiko tehdä alakautta irroittamatta konetta)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tulee vähän hataraa muistitietoa, mutta jospa se ei haittaisi. YD25-moottoreissa (ainakin määrätyssä erässä) oli perimmäisenä vikana että kk-pultit antaa periksi. Sitä kautta sitten tulee vaurioita em. laakereihin. Melkein helpoin nostaa moottori pois jos hommaan rupee, mukavempi työskennelläkkin kun moottori on pukissa. Ja olisko ollut ettei kaikkiin öljypohjan pultteihin pääse vauhtipyörää irroittamatta.

Lisäksi on tullut törmättyä viruviin jakoketjuihin, sen pystyy vaihtamaan moottoria nostamatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt tulee vähän hataraa muistitietoa, mutta jospa se ei haittaisi. YD25-moottoreissa (ainakin määrätyssä erässä) oli perimmäisenä vikana että kk-pultit antaa periksi. Sitä kautta sitten tulee vaurioita em. laakereihin. Melkein helpoin nostaa moottori pois jos hommaan rupee, mukavempi työskennelläkkin kun moottori on pukissa. Ja olisko ollut ettei kaikkiin öljypohjan pultteihin pääse vauhtipyörää irroittamatta.

Lisäksi on tullut törmättyä viruviin jakoketjuihin, sen pystyy vaihtamaan moottoria nostamatta.

Tosiaan tuo YD25-kone on kyseessä. Vähän arvelinkin, että kone täytyy nyppästä pois, jotta homman saa tehtyä.

Kuinkahan yleinen tuo ongelma on? Eli onko tyyliin kaikissa (kuten imusarjan läpät bmw:n 3-litraisissa) vai onko joillain vaan sattunut satunnaisesti noita? Onko noi yleensä jollain tietyillä kilsoilla vai ihan miten vaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne liuskat saa vaihdettua alakautta kun ottaa etuperän pois ja vetää vaihdelootaa hieman taaksepäin. Ja kiireesti auki..... alkaa olla vaarallisissa kilometreissä ainakin jos on ollut vähäkin kovalla käytöllä tai pitkällä öljynvaihtovälillä ajettu. Alkuperäisiä liuskoja me ainakin ollaan laitettu ja samalla grade luokalla kuin vanhatkin. En tiedä mitä muualla päin on korjaamot ottanu koko touhusta mutta meillä on ollu noin 900€ sis työn 7h, liuskat, tiivisteet, öljyt/suod. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0