Sign in to follow this  
Followers 0
kuski

Race katalysaattori

17 posts in this topic

Hakua käytin mutta ei natsannut.

Elikkä näyttäisi siltä että omasta sx:stä on katalysaattorista irronnut kennot sisältä ja se pitää ikävää räminää tietyllä kierrosluvulla.

Kysymys kuuluukin että onko tommonen 3" "kilpakatalysaattori" semmoinen että menee päästöistä läpi esim. http://www.race.fi/fi/catalog/cat-engine_n_trans-exhaust-catco_catalysts-435/Catco%20virityskatalysaattorit_Catco_160___0_24.html.

Toinen asia mikä askarruttaa on se että paljonko tommonen 3" metallikennoinen katti ahistaa verrattuna suoraan putkeen. On nimittäin äänimailma paljon enemmän omaan mieleen kun putkessa on katti ja mielellään sen siellä pitäisin, mutta en isojen heppojen kustannuksella. 3" keraaminen katti nyt on ihan pullonkaula mutta miten on metallisen laita?? Onko kellään penkkipapereita tai vast.

Kiitos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Itselläni ainaki menny päästöistä normaalisti läpi.

Juurikin tolla Catcon katilla ja metallikennolla?? Vai mikä siulta sieltä putkesta löytyy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on catcon 3" jalometallikatilla menny hyvin päästöistä läpi. Kyllähän varmaan jonkin verran ahdistaa. Ehkä n.20hp vertaa ilman kattia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itellani on paastoille tammonen http://www.ebay.com/itm/Magnaflow-94109-Universal-Catalytic-Converter-Oval-3-In-Out/261062126208?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D261%26meid%3D7659821092965093334%26pid%3D100005%26prg%3D1088%26rk%3D3%26sd%3D110847989857%26. Naista saa myos metalli version "metal spun" muistaakseni. Maksoi 150e kun tilasin, mutta meni niin pitkaan toimituksessa jotta kerkesin ostaa jo tuon linkin tapaisen.

Hyvin menee paastot lapi, kylla se vissiin vahan ahdistaa kun tuntuu etta ahdot nousee paljon nopeammin ja ahtaa enemman samoilla saadoilla (typerasti tehty saato tuossa blitzin dbc saatimessa)ilman katalysaattoria ja tuntuis paremmin vastaa kaasuun. Toisaalta ihan hyvin on kestanyt kylla vaikka putkessa paukuttaa aina valilla.

Tassa on import tunerin testi parista magnaflow katista.

http://www.importtuner.com/features/0610impp_catalytic_converter_removal/viewall.html

Tassa langassa on myos jotakin pienta juttua. Myos olivat penkittaneet R34 GTR jossa jotakin 600hp niin oli saanut apexin katilla 7hp lisaa vakioon. (luin tuosta sau langasta)

http://www.skylinesaustralia.com/forums/topic/308893-decat-dyno-results-with-or-without-cat-power-gains/page-3

Jotenka jos ostat tuommoisen kunnon oikein mitotetun katin esim. mika linkissasi on niin tuskin menetat montaa hevosta (et niita ainakan persdynolla tunne). Mutta tuskinpa nyt ihan 20 jos autosi ei ole mikaan 800hp vehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä on tällä hetkellä magnaflown 3" katti mutta en ole 100% varma että onko metalli vai keraamisella sisuksella, tänään selviää tuokin. Tosiaan itsellä joskus rauhallisessa ajossa kun vaihtaa vaihdetta niiin pikkasen pötsähtää niin sehän se varmasti katin on rikkonut.

Juu pitää varmaan tilata sitten joku ylläolevista. Kyllähän tuo 20hp kuullostaa jo siltä että ei huvittaisi kattia laittaa, mutta uskon että kun liikutaan tuolla 350-400hp lukemissa niin 3" metallikennoisella 1-10hp on lähempänä totuutta (tai ainakin haluan uskoa näin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En minäkään tosissani tiedä paljoko katti vaikuttaa. Tuskin 20hp, mutta kuitenkin se muutamia koneja vie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oiskohan ideaa ostaa vaikka nokonzokin linkin 3.5" racekatti vaik putki on 3". Oiskohan se virtauksellisesti parempi kuin tasanen 3". Voihan tuo laajennus/supistus jotenki vaikuttaa virtausnopeuteen mut toisaalta 3.5" reikä varmasti ahdistaa vähemmän. Vois melkein ottaa kokeiluun ton 3.5", no kattoo nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oiskohan ideaa ostaa vaikka nokonzokin linkin 3.5" racekatti vaik putki on 3". Oiskohan se virtauksellisesti parempi kuin tasanen 3". Voihan tuo laajennus/supistus jotenki vaikuttaa virtausnopeuteen mut toisaalta 3.5" reikä varmasti ahdistaa vähemmän. Vois melkein ottaa kokeiluun ton 3.5", no kattoo nyt.

Osta mielummin oikean kokonen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tuo metalliydin kestää huomattavasti enemmän iskuja yms. kuin keraaminen. : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän sen on syytä kestääkkin iskuja. Se on kuitenkin selvä että viritetyssä turbo vehkeessä sitä liekkiä ja paukkua voi välillä tulla ja jos "race tai kisa" kattina jotain mainostaa niin jo on ihme jos tarvii katti per kesä ostaa kun sisuskalut ei kestä. Toki kohtuus kaikessa paukuttelussakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metallikennoinen magnaflowhan sieltä löytyi ja moottorin puoleinen kennosto oli irti ja helisi ikävästi. Kyllä täytyy sanoa että nyt kun on kattipätkän tilalla läpivirtaava vaimennin niin äänet ei ole niin pahat kun olisi voinut odottaa, eroa hädin tuskin huomaa mutta kulku parani kyllä ihan persdynollakin. Kulkupuoleen vaikuttaa kyllä sekin että irtonainen kennohan voi olla mitenpäin tahansa tukkeena ja ahdistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oiskohan ideaa ostaa vaikka nokonzokin linkin 3.5" racekatti vaik putki on 3". Oiskohan se virtauksellisesti parempi kuin tasanen 3". Voihan tuo laajennus/supistus jotenki vaikuttaa virtausnopeuteen mut toisaalta 3.5" reikä varmasti ahdistaa vähemmän. Vois melkein ottaa kokeiluun ton 3.5", no kattoo nyt.

Kannattaa selvittää ensin millainen katti on rakenteeltaan ennenkuin tuota miettii. Muistaakseni ainakin Catcon kateissa on kennokoko sama 4" vaikka putkikoko vaihteleekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joskus mietin suuremman katin laittamista tuohon omaan autoon ihan jatkuvasti alle, kun nyt joutuu aina leimalle vaihtamaan koko pakoputken, katsastusputkessa 3" kisakatti, merkistä ei ole tietoa kun en ole niin tarkasti katsellut, mutta kyllähän tuon hyvin kulkupuolesssa huomaa, persdynolla vähintään -50hv tuolla kattiputkella, lueskelin niin 3-4" kateissa ei ole muuta eroa kuin laipan reiän koko joten apua tuohon tukkoisuuden tuntuun ei olisi ollut, joten jatkan vuosittaista putken vaihtelua..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko toi läpivirtaava vaimennin samanmittainen kuin katti.Mikä merkki ja mitä maksoi,laipat täytyy tietenkin hitsata vaimentimeen.

- Tämä oli tarkoitettu KUSKIlle

Edited by nissan200sx
Väärä paikka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko toi läpivirtaava vaimennin samanmittainen kuin katti.Mikä merkki ja mitä maksoi,laipat täytyy tietenkin hitsata vaimentimeen.

- Tämä oli tarkoitettu KUSKIlle

Itsellä oli alkuperäisen kattipätkän mittojen mukaan TEHTY 3" putki+vaimennin laatikossa, tuli auton mukana. Nyt kun hitsautin katsastukseen ton 3" magnaflown "spun" tyyppisen katin niin hyvin meni päästöistä läpi eikä tunnu ahdistavan juuri lainkaan verrattuna läpivirtaavaan äänenvaimentimeen. Tosta metallikennoisesta katista ihan oikeesti näkee silmällä läpi ja on pieni ja kevyt ;),

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0