Jump to content
Sign in to follow this  
Puppetmaster

Oi tätä ilon ja onnen päivää! :)

Recommended Posts

Kremilin    5

Nissanin konepellin alla oli jäätävän kokoinen rotta. Nössö kun olen niin paiskasin konepellin takaisin kiinni ja lähdettiin uuden ystäväni kanssa ajelulle. Lämmitin auton ja jarrut reilusti. Todistin myös uudelle siimahäntäiselle ystävälleni nissanin kiihtyvyyttä sekä pysähtyvyyttä. Taidettiin ajaa kaverin kotipaikan ohi kun oli matkalla jäänyt jonnekin..

ArtoR    9

Insinöörityö palautettu ja arvosteltu ja muutenki kaikki kurssit suoritettu! :) Virallinen valmistumispäivä 17.6. Tästä on hyvä jatkaa.

MakeSX    7
Insinöörityö palautettu ja arvosteltu ja muutenki kaikki kurssit suoritettu! :) Virallinen valmistumispäivä 17.6. Tästä on hyvä jatkaa.

kongraz ;)

lahtine    4

ostin eilen 1354€ läppärin 350 eurolla, ei yhtään huonot kaupat :D

Edited by lahtine

lahtine    4
Jos on uusi niin 400 tarjottu!

Hyvät kaupat siltikin!

ihan avaamattomassa paketissa oli, nyt tosin jo itsellä käytössä. ei raaski myydä :)

Artsi-e    0
Mikä nipponi ja paljonko oletettu tai mitattu teho?

R32 gtr. kadulla itse säädetty niin tehoista pelkkiä arvauksia. jouduin ennen maalia hellittämään kaasusta kun oli 8500rpm mittrissa ja puski huohottimesta öljysumua ikkunaan ja tätä pelästyneenä helppasin kaasusta hyvissä ajoin ennen maalia. virallinen tulos vain 303km/h. välityksiä tarvii jotenkin pidentää, nytkin oli suurimmat renkaat mitkä tallista löysin 235 45 17.

tuokki    0

Hienoa Artsi! En muista onko andymanin zetan lisäksi kukaan muu nissanilla ajanut yli 300 maililla, joten hyvin pieni kerho kyseessä. Nuo sun renkaat on kyllä liian pienet getariin, varsinkin tuon tehoiseen, siis leveydeltään, paljon pulleampaa ei taida 32 koppaan mahtua että saisi nopeutta lisää niin että auto säilyy ajettavana siiviiliajossa? joku 275/40-17 on halkaisijaltaan lähes sama kuin tuo 235/45-17. Eli koneeseen lisää kierroksia tai r34 gtr perät paikalleen.

Edited by tuokki

Artsi-e    0

Kiitos! Normaalisti renkaina ovat 255 35 18 mutta nuo 235 45 17 ovat hieman korkeemmat niin laitoin ne alle. Tuo r34gtr perät+laatikko on ollut mielessä mutta maksaa yli 5000e väkisinkin, ja siinä getragissa menee vaihteet päälle paremmin/helpommin kovilla kierroksilla. Kokeilin veljen autolla. Onko jollain varmati toimivaa huohotus ratkaisua rb moottoriin kovilla kierroksilla ja tehoilla? Olen tähän käyttänyt aikaa ja rahaa jo riittävasti, luulin että toimii mutta näköjään pitkässä vedossa ei. mulla on tällä hetkellä GZ-motorsportin vp104 alipainepumppu ja kampikammiossa -0,2 bar alipainetta, kaksi kerääjäsäiliötä mistä paluu öljypohjaan(mann provent 400 ja toinen itse tehty), mines bafflet,kannen takaa paluu öljypojan yläosaan. Radalla ei tule ollenkaan öljyä huohottimesta, mutta näköjään pitkässä täyskaasuvedossa tulee..Tahri ikkunan melko hyvin kun oli vielä pyyhkijät päällä kun satoi hieman vettä.

Arttu    4

Mihin niitä leveitä renkaita näissä hommissa tarvii? Aeroon pitäis panostaa.

tuokki    0
Kiitos! Normaalisti renkaina ovat 255 35 18 mutta nuo 235 45 17 ovat hieman korkeemmat niin laitoin ne alle. Tuo r34gtr perät+laatikko on ollut mielessä mutta maksaa yli 5000e väkisinkin' date=' ja siinä getragissa menee vaihteet päälle paremmin/helpommin kovilla kierroksilla. Kokeilin veljen autolla. Onko jollain varmati toimivaa huohotus ratkaisua rb moottoriin kovilla kierroksilla ja tehoilla? Olen tähän käyttänyt aikaa ja rahaa jo riittävasti, luulin että toimii mutta näköjään pitkässä vedossa ei. mulla on tällä hetkellä GZ-motorsportin vp104 alipainepumppu ja kampikammiossa -0,2 bar alipainetta, kaksi kerääjäsäiliötä mistä paluu öljypohjaan(mann provent 400 ja toinen itse tehty), mines bafflet,kannen takaa paluu öljypojan yläosaan. Radalla ei tule ollenkaan öljyä huohottimesta, mutta näköjään pitkässä täyskaasuvedossa tulee..Tahri ikkunan melko hyvin kun oli vielä pyyhkijät päällä kun satoi hieman vettä.[/quote']itellä vanha kone tykkäs kans huohotella niin siinä auttoi kun lisäsi toisen huohotusfiltterin. Nyt on lisänä kampikammiosta huohotus vedetty huohotussäiliön ylälaitaan, ja 1.2mm kuristin kannen öljylinjassa, ja kaikki öljynpaluukanavat suurennettu lohkosta ja kannesta, ja sen mitä on kerennyt testaamaan: 9x varttimaili ja muutama pidempi kiihdytys 0-n.260kmh ja filtterit ovat pysyneet kuivina, ei edes haise vedossa.

Ja mulla vakio r33 loota ja pykälät menee silmään 8500rpm hyvin. Öljyinä redline sotkut 1l lightweight shockprooffia ja loput mt90.

Toki multa puuttuu varmaan reilut 200hv sun tehoista.

Edit: voisit vielä kokeilla liittää öljykorkkiin jonkun an10/an12 nipan ja siitä linjan huohospönttöön.

Edited by tuokki

Henry    0

R32 gtr. kadulla itse säädetty niin tehoista pelkkiä arvauksia. jouduin ennen maalia hellittämään kaasusta kun oli 8500rpm mittrissa ja puski huohottimesta öljysumua ikkunaan ja tätä pelästyneenä helppasin kaasusta hyvissä ajoin ennen maalia. virallinen tulos vain 303km/h. välityksiä tarvii jotenkin pidentää, nytkin oli suurimmat renkaat mitkä tallista löysin 235 45 17.

8500rpm ja 300kmh? kuulostaa aika lyhyiltä väleiltä.. Ite ajanu gepsiin 7000rpm n.270kmh ja ois menny kovempaakin helposti, mut alko kuskia jännittää ;D

Autona R33 lama S14A:n perällä ja RB26 mosalla. kyllä se 300 tekis mieli itsellä rikki saada..

Artsi-e    0

8500rpm ja 300kmh? kuulostaa aika lyhyiltä väleiltä.. Ite ajanu gepsiin 7000rpm n.270kmh ja ois menny kovempaakin helposti, mut alko kuskia jännittää ;D

Autona R33 lama S14A:n perällä ja RB26 mosalla. kyllä se 300 tekis mieli itsellä rikki saada..

Siis ennen tota mailin mittauspistettä oli toi 8500rpm mittarissa ja siitä jalka pois kaasulta hurutellen maaliin, laskennallisesti 300km/h on jossain hiukan alle 8000rpm. kierroslukumittari näyttää noin 100rpm liikaa verraten apexin tietoon.

Artsi-e    0
itellä vanha kone tykkäs kans huohotella niin siinä auttoi kun lisäsi toisen huohotusfiltterin. Nyt on lisänä kampikammiosta huohotus vedetty huohotussäiliön ylälaitaan, ja 1.2mm kuristin kannen öljylinjassa, ja kaikki öljynpaluukanavat suurennettu lohkosta ja kannesta, ja sen mitä on kerennyt testaamaan: 9x varttimaili ja muutama pidempi kiihdytys 0-n.260kmh ja filtterit ovat pysyneet kuivina, ei edes haise vedossa.

Ja mulla vakio r33 loota ja pykälät menee silmään 8500rpm hyvin. Öljyinä redline sotkut 1l lightweight shockprooffia ja loput mt90.

Toki multa puuttuu varmaan reilut 200hv sun tehoista.

Edit: voisit vielä kokeilla liittää öljykorkkiin jonkun an10/an12 nipan ja siitä linjan huohospönttöön.

Koitin "suljetulla alueella" ennen tota mailin veto pyörittää konetta 5 vaihteella 8000rpm ja valkoinen rätti huohotin putken edessä, eikä siinä vaiheessa tullut vielä öljyä. rupee toki olemaan noilla kierroksilla ja 85mm iskulla männän nopeuskin jo kohtalainen. Mulla on on lootassa castrol syntrans multivehicle 75w-90 öljyinä ja toimii pääosin hyvin, mutta joskus huippukierroksilla vaihtaessa ei oikein ei mene vaihde kunnolla päälle.

Arttu    4

Löysin purkaamosta oikean värisen ja ruosteettoman etuloksun vaimon primeraan.

nike    5

Jippii. Säksätin meni katsastuksesta läpi. Viikkohan tossa meni korjatessa, kun eka kertaa tarkemmin tutustu sr20det sielunelämän.

oFFi^    0

Ostinpa viidelläkympillä '99 Almeran. :D Leimaakin ois keskiviikkoon asti.

Oli vaan rengaspuljussa sanoneet omistajalle että aikooko katsasta/ostaa uuet renkaat kun jarrut pitää uusia eteen sekä pohjaa paikata ja maksais tonnin se remppa. Haiskahtaa vähän linssiin viilaukselta.

Kremilin    5

Ruostetyöt on kallista teettää. Renkaat uudet maksaa kuitenkin satalappusia. Niin onhan se tietenkin aina että jos mitäänn ei itse tee niin halvempaa myydä ja hakea uusi käyttö auto

oFFi^    0
Ruostetyöt on kallista teettää. Renkaat uudet maksaa kuitenkin satalappusia. Niin onhan se tietenkin aina että jos mitäänn ei itse tee niin halvempaa myydä ja hakea uusi käyttö auto

No onhan ne joo. Anopin vanha autohan tuo on ja se hitsautti sitä 500 eurolla neljä vuotta sitten (olikohan helmat ja etulattiat). Nyt sen ostin tädiltäni pois.

Itse haen kuitenkin Svetogorskista halvalla kesärenkaat siihen, omaan maksoi 185/65/14 163e ja mutsille ostin 185/65/15 Nokia Nordmannit ~170 euroa.

Tosin en tiedä mitä tuolla teen, et meneeköhän jäälle.. :D

Sampza    2

Lyhyt brieffaus alkuun ni tosiaan aloitin 2015 tammikuussa uudelleen kouluttautumisen kun sain sydänlääkäriltä joulukuussa 2014 luvan alkaa hankkimaan uutta ammattia menetetyn kuorma-autokuskin ammatin tilalle.

Tammikuussa 2015 alotiin Datanomi opiskelut jonka ohessa aloitin myös työkokeilun Nordic Telecomilla(Ilmarisen vaatimuksesta). Tällä päivämäärällä olen suorittanut viimeisen arviointikokouksen hyväksytysti. Kunhan koulu hoitaa viralliset osuudet ni saa valmistumis-paperit ja myös työkokeilu päättyy samaan päivään niin palkintona tästä 2 vuoden uurastuksesta saan vakituisen työpaikan Nordic Telecomilta.

Mikä mahtava fiilis päästä takaisin palkkatyöhön 2014 tammikuun alun jälkeen! :cool:

Kremilin    5

Micra muutoskatsastettu sekä määräaikaiskatsastettu.

Vahva epäilys että ensimmäinen k11 micra mikä katsastettu etanolille suomessa, ja varmasti ainut micra missä prätkän läppärungot ja moottorinohjaus otteessa. ;D