Sign in to follow this  
Followers 0
SamiSmiley

R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

50 posts in this topic

Terve, oltiin tossa lähdössä mökille autona R32 GTS-T RB20DET:illä, Hyvinkään ABC:n liittymästä, 1 2 3 4 loppuun ja 5 n.6500 kierrosta.Ahdot 1.3barin kohdilla ja jonkun aikaa tuli vedätettyä ennenkuin hölläsin kaasun, huomasin että perässä tulee kunnon savuvana. Sain rullattua seuraavasta liittymästä ylös ja siihen rekkaparkkiin ja konepelti auki. Oli ruikkinut öljyt tikusta, huohotuksesta ja pakosarjan ja turbon välisestä tiivisteestä ulos. Vedätyksen hetkellä en huomannut mitään ihmeempiä arvojen nousua, öljynpaine suurin piirtein siellä 6 bar kohilla. Veden lämmöt OK. Öljynlämmöistä en ole varma kun anturi oli rikki ja mittari näytti mitä sattuu. Siinä sitten jäähdyttelin hetken ja käynnistelin auton, aikamoisella kaasulla sain vasta käyntiin. Tyhjää ei käynyt kun piti olla kaasua jonkunverran, kierroksilla n.3500 pölläytteli kunnon savupilven, ei nähnyt edes läpi siitä. Hinattiin auto sitten Riihimäelle ja tänään kävin mittailemassa puristukset pytyissä 1. 9,5 2. 10,9 3. 4,5 4. 5,0 5. 3,9 6. 0 baria, tai mittari ei edes värähtänyt. Mitä tuolta olisi voinut mennä? Vedet ja öljyt ei ainakaan vielä ollut sekaisin kun kattelin paisariin ja venakoppaan. ECU ei antanut ainakaan Nistunella mitään vikakoodia. Tässä vielä perustietoa moottorista --> 194thk ajettu, -90

Moottori:

rb20det silvertop (öljynä valvoline 10w60)

Cometicin kansipahvi

Lowmount pakosarja

Ulkoinen 40mm hukkaportti

rst-screamerpipe

T04E hybridi turbo (täysin huollettu helmikuussa 2012)

z32 maf (blow trought)

Nismo 444cc suuttimet

Nistune säädettävä moottoriohjaus

Vems-laajakaista pakolämpömittarilla

Walbro 255 pumppu 2l kerääjäsäiliöllä

600x300x100mm välijäähdytin

alumiini ahtoputkisarja

3" downpipe

Japspeed 3,5" catback 4" ulostulolla ja suoralla putkella

Greddy dumppi

Apexi turbotimer

Cuscon gtr poikkituki

Öljynsuodattimen siirtokitti

Öljynlauhdutinkitti

N1-öljypumppu

Alumiininen syyläri

Yellowtop puolasarja

Kuulajousi ahtopaineensäädin

NGK iridium tulpat

2x12" sähköflektit

GTR-kytkin (laatikossa Redlinet)

Jäykemmät korvakot vaihdelaatikolla

Shimmattu lukkoperä (Redlinen öljyt)

S13 80A laturi

Akku siirretty peräkonttiin

nissan-skyline-4778273_b_bd410cf46b893ae1.jpg

Linkki vielä kun oli myynnissä nettiautossa--> http://www.nettiauto.com/nissan/skyline/4778273

Edited by SamiSmiley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

puristukset pytyissä 1. 9,5 2. 10,9 3. 4,5 4. 5,0 5. 3,9 6. 0 baria, tai mittari ei edes värähtänyt.

Jos tuo on oikein mitattu, niin männässä/männissä reikä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

puristukset pytyissä 1. 9,5 2. 10,9 3. 4,5 4. 5,0 5. 3,9 6. 0 baria, tai mittari ei edes värähtänyt.
Jos tuo on oikein mitattu, niin männässä/männissä reikä?Kerkisit :) Tämä ötökkä on käynyt kylässä . . .

mikäselukka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Tai sitte on venttiilit sulanu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Kantta auki ni selviää. Mä kanssa veikkailisin mäntäpistiäistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Tai sitte on venttiilit sulanu...

Tuo tuli kans näin jälkikäteen mieleen. Ei varmaan kuitenkaan käynyt kaikilla kun sait käyntiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

täältä löytyy toimiva moottori ilman jakopäätä ja vauhtipyörää 500e ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Ei luultavasti käynyt kaikilla, oisko 5 käynyt, kone heilu aika reippaasti käydessä. 6 pytyn tulppa oli kärjestä öljyssä, muut tulpat kuivia. Tulpanreijistä ei näkynyt hirveästi, mutta niistä näytti männät vielä ehjiltä. Mietitään myös tuota koneen vaihtoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Ei luultavasti käynyt kaikilla, oisko 5 käynyt, kone heilu aika reippaasti käydessä. 6 pytyn tulppa oli kärjestä öljyssä, muut tulpat kuivia. Tulpanreijistä ei näkynyt hirveästi, mutta niistä näytti männät vielä ehjiltä. Mietitään myös tuota koneen vaihtoa...

Voi olla että jostain reunasta sulanut, ei välttämättä keskeltä. Mutta jos tulpanreijästä näytti ehjältä, niin tuskin venttiili mennyt? Luulis että näkyis siitä reijästä aika reilusti jälkeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Ei luultavasti käynyt kaikilla, oisko 5 käynyt, kone heilu aika reippaasti käydessä. 6 pytyn tulppa oli kärjestä öljyssä, muut tulpat kuivia. Tulpanreijistä ei näkynyt hirveästi, mutta niistä näytti männät vielä ehjiltä. Mietitään myös tuota koneen vaihtoa...

Tuo koneen vaihto on halvin ratkaisu jolla saat auton ajoon nopeasti. puuttuvat osathan saat tosta omastasi.

Samalla saat toisen moottorin jos voit rakennella tehokkaampaa tai heittää vesilintua sillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Pelkkä sulanut venttiili harvemmin öljyää tulppaa tai aiheuttaa kauheaa huohotusta, kannattaa siis varautua siihen että mäntä on reunasta sulanut/ halki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Naku naku,ja 4mäntää halki omasta rb25 joskus, sama efekti,huohotrimes öljyt pihal 4vaihteella vedossa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Itsellä yks sulanu mäntä ja samasta pytystä myös pakovenat sulanu. Huohotti öljyä nii reilusti imusarjaan että ei käyny ky kolmella tuo kone.

Puristus mittauksessa tuo mäntä/venttiili vaurio selvis aika äkkiä. noissa mihin ei huohottanu öljyä ni ihan normi puristukset ja noihin kahtee viereisee pyttyy joihin öljyä tuli reilusti oli n.2bar kovemmat ja sitte se sulanu oli 0 puristukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

oho! Ei RB20 kyllä pienistä laukia..

ei oo välttämättä männässä reikää..voi olla pelkästään männärengas menny. Ennenku ostat verestä moottoria nii käytä kansi pois, voi olla pelkästään kannentiiviste korkannu niin pahasti että öljyt palotilaan ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Vein auton aikasemmin Special Car Checkkiin ja kävin hakemassa eilen pois, kun se kaveri pyysi 2000e koneenvaihdosta. Elikkä jos joku tuon koneen haluaa vaihtaa mulle harrastemielessä, niin pistää vaikka YV:llä viestiä. Jos ei ketään löydy niin itse sitten. Juu tosta kannattaa varmaan kansi ottaa pois ensimmäisenä niin näkee vähän mitä kaikkea mennyt. Halvin ratkaisu taitaa olla että vaihtaa koko koneen tuohon. Otan kuitenkin tuon kannen irti ensiksi, onnistuuko kotikonstein irrottaa se, tarviiko spessu työkaluja siihen? Mistä tuo kannattaa aloittaa tuo kannen purku? Varmaankin öljyt ja vedet pihalle ja apulaitteet ympäriltä pois, mitä muuta täytyy ottaa huomioon? Turbo on varmaankin kastunut öljystä sisältä, pitääkö huollaattaa vaiko riittääkö kun itse pyyhkii sen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Kannattaa käydä kyselässä muualtakin. 500e-1000e kuitilla kyllä pitäis saada koneen vaihto. Päivän homma maks kahden homma.

ei itselläkään mitään näkyny kun otti pelkän kannen irti. Suosittelen mittaamaan puristukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

puristukset pytyissä 1. 9,5 2. 10,9 3. 4,5 4. 5,0 5. 3,9 6. 0 baria, tai mittari ei edes värähtänyt.

Jos tuo on oikein mitattu, niin männässä/männissä reikä?

Kerkisit :)

Tämä ötökkä on käynyt kylässä . . .

Ööö, Wankel moottorin Apexi kävi syömässä männän? ;D (Mikäli se nyt edes oli Apexi..)

Jos tilat on niin moottorin vaihtohan ei ole mikään mahdoton homma tehdä itse vaikka ei kauheesti olis ennen ropannutkaan.

Moottorin uudelleen kasauksessa kannattaa sitten jo olla joku kaverina jolla on asiasta kokemusta. Ei siitä toki haittaa ole vaikka

sellainen ois apuna kokoajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Kannattaa käydä kyselässä muualtakin. 500e-1000e kuitilla kyllä pitäis saada koneen vaihto. Päivän homma maks kahden homma.

ei itselläkään mitään näkyny kun otti pelkän kannen irti. Suosittelen mittaamaan puristukset.

olis yks rb20 tiedossa ja vaihtokin onnaa ;) kysy yv jos kiinnostaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Samat sanat täältä lahdesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

RB25 löytys laakerivaurioisena ilman apulaitteita ja öljypohjaa näin alustavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

toi rb25:nen pellinalle ei olis mikään huono sijotus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

aijjai :(

taitaa kyllä olla se koneen vaihto halvempi ratkaisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R32 GTS-T RB20DET antautui... mikä avuksi?

Nyt otettiin kansi irti, ainakin 2 mukii sulanu reunasta. Käyny pikkasen laihalla? Kuvia männistä löytyy picasasta. Samanlainen kun Vadellin kuvassa oleva mäntä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0