Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Sign in to follow this  
Followers 0
samsam

Tulpat valkoisena

27 posts in this topic

Nyt tuli suru puseroon.

Auto ollut kuukauden mulla, ja nyt sitte tänään päätin että vaihdan tulpat.

Kas kas, jokainen tulppa oli suurinpiirtein valkoinen(kuva alempana).

Tämähän tarkoittaa että auto on käynyt (käy kokoajan?) laihalla?

Voiko olla että tulpat ovat vain olleet vanhat ja menneet tähän kuntoon?

Syitä laihalla käymiseen voi vissiin olla miljoonia jollei satoja miljoonia, mistä ihmeestä sitä alottais hakemisen?

Vanhojen (bosh) tulppien tilalle vaihdoin Denson platina tulpat. Bensansuodattimen myös vaihdoin tulppien vaihdon jälkeen.

Auto on vakio, lukuunottamatta Walbroa, cat-backia ja apexin vv-suodatinta.

width=577 height=770http://img717.imageshack.us/img717/728/09032010090.jpg[/img]

Vs: Tulpat valkoisena

Bensanpaineensäätimen letku sulanut poikki pakosarjaan? Olisi kohtuu perinteikäs syyllinen..

Ahdoista ei tietoa ku en ole vielä kerennyt asentamaan mittaria. Mutta totta ne vakiot on, ku ei oo fuel-cuttiakaan puskenu.

Pitää tarkistaa tuo letku huomenna ku saan taas auton talliin. kiitti vinkistä.

Eikö auton kuuluisi nykiä/pätkiä sillon ku menee laihalle? Ku en oo mitään poikkeavaa huomannu.

Tyhjäkäynti on hyvä ja kiihtyy hyvin, ei ymmärrä :-\

Muita ehdotuksia? Niin sais huomena sitte kattella läpi tallilla.

Ahdoista ei tietoa ku en ole vielä kerennyt asentamaan mittaria.

Voi jumankekka ??? Panetko venäläistä huoraakin ilman kumia ?

Ahdot tiedettävä aina !

Ahdot tiedettävä aina !

Käskystä herra, huomena siis mittaria! ;D Mutta totta se cuttais jos menis yli? ku ei oo lastuakaan ???

Ahdot tiedettävä aina !

Käskystä herra, huomena siis mittaria! ;D Mutta totta se cuttais jos menis yli? ku ei oo lastuakaan ???

Sä oot varma että sitä bensaleikkaajaa ei ole koskaan chipattu pois?

Ja jos se käy sopivasti laihalla niin kyllä se toimii ihan hyvin.

Entä mikä noiden tulppien lämpöarvo on?

Ahdot tiedettävä aina !

Melko harvassa turboautossa on ahtomittaria vakiona, ja kummasti niillä vaan ajellaan vaikkei ahtoja tiedetäkään :P

Joten perusteluja tälle väitteelle ;)

Ahdot tiedettävä aina !

Melko harvassa turboautossa on ahtomittaria vakiona, ja kummasti niillä vaan ajellaan vaikkei ahtoja tiedetäkään :P

Joten perusteluja tälle väitteelle ;)

Meinasin tätä samaa juuri kirjoitella. Viritetyt/laitetut laitteet erikseen, mutta tuollainen vakioturbolla ja muutenkin melkein vakio vermeillä oleva auto harvemmin tarvitsee ahtomittaria. Fuelcut on siellä suojelemassa moottoria ahtojen noustessa liikaa.

Ahdot tiedettävä aina !

Sä oot varma että sitä bensaleikkaajaa ei ole koskaan chipattu pois?

Ja jos se käy sopivasti laihalla niin kyllä se toimii ihan hyvin.

Entä mikä noiden tulppien lämpöarvo on?

Aika varma olen, auto oli nimittäin _täysin_ vakio kun ostin sen. niin en usko että kukaan edellisistä omistajista pelkästään fuelcuttia olis ottanu pois (toivottavasti).

Vanhojen tulppien lämpöarvoa en tiedä, koska vaihdoin ekaa kertaa tulpat tähän autoon.

Tuohon ahtomittarijuttuun, kyllähän nuita ahtomittareita on minunki 9000 saabissa, myös uudemmissa saabeissa on. Ja edellisessa 740 turbossa oli kanssa vakiona ;) ei tosin ollu baareja, mutta kyllä se värähteli sinnetänne kaasun poljennan mukaan ;D

Ja tuo minun ahtopainemittarinasennusyritys tänään oli täys failure. Eli sitäkään nyt ei saatu paikalleen.

Tuosta ahtomittarin tarpeellisuudesta voi olla vaikka mitä mieltä. Mutta seosmittari olis aika bueno vaikka onki vakio...näkis että millon se kone käy laihalla.

Aika varma olen, auto oli nimittäin _täysin_ vakio kun ostin sen. niin en usko että kukaan edellisistä omistajista pelkästään fuelcuttia olis ottanu pois (toivottavasti).

Vanhojen tulppien lämpöarvoa en tiedä, koska vaihdoin ekaa kertaa tulpat tähän autoon.

Tuohon ahtomittarijuttuun, kyllähän nuita ahtomittareita on minunki 9000 saabissa, myös uudemmissa saabeissa on. Ja edellisessa 740 turbossa oli kanssa vakiona ;) ei tosin ollu baareja, mutta kyllä se värähteli sinnetänne kaasun poljennan mukaan ;D

Ja tuo minun ahtopainemittarinasennusyritys tänään oli täys failure. Eli sitäkään nyt ei saatu paikalleen.

Tuosta ahtomittarin tarpeellisuudesta voi olla vaikka mitä mieltä. Mutta seosmittari olis aika bueno vaikka onki vakio...näkis että millon se kone käy laihalla.

Vanhojen tulppien lämpöarvon näkee niiden tulppien kyljestä, on leivottu sisään siihen koodiin. Ja tuosta seos mittarista niin kannattaa sitten panostaa ja ostaa laajakaista kun ostaa, tietenkin kapeakaistasta myös näkee vähän suuntaa mutta laajakaistasta näkyy paljonko ollaan laihalla/rikkaalla.

Ahdot tiedettävä aina !

Oliko mielestäsi tästä viestistä jotain hyötyä aiheen aloittajan ongelmaan?

Mun mielestä ei ollut!

Toki tältä kysymykseltä olisi vältytty, mikäli ensimmäisessä viestissä olisi ollut maininta, että auto on esim. vakio, toki tämä tieto tuli selväksi myöhemmin.

Nyt yksi erittäin suotava päivitys autoon, mikäli sitä ei ole päivitetty: Bensapumppu.

Jos auto on vakio, eikä siihen sen koommin ole koskettu, eikä täten myöskään ole bensapumppua uusittu, alkaa se olemaan jo ehkä hieman aikaansa jäljessä, joten uusi tehokkaampi pumppu tilalle, niin ei niin herkästi heilauttele laihemmalle.

Niin, mutta eikös tähän ole jo tuo bensapumppu vaihdettu ? Ainakin tuon ekan postauksen vikalause ''Auto on vakio, lukuunottamatta Walbroa, cat-backia ja apexin vv-suodatinta.'' Ainakin mä käsittäisin et olis tuo pumppu vaihdettu. Ite kyl veikkaisin lähinnä tota vanhojen tulppien lämpoarvoa... Jos auto viellä on toiminut normaalisti niin ei tuo ainakaan kovin laihalla oo voinu käydä. Tosin tiedä sitten, että kuinka kauan on laihalla käyny ja onko ehtinyt jotain pientä aiheuttaa, joka sitten ilmenee vasta kun ruvetaan hieman tehojen lisäämään...

Joo walbron bensapumppuhan sielä tankissa jytää. Heti ensimmäisenä sen vaihdoin, kun kovasti täälä forumilla sitä suositellaan.

Nyt tosiaan on nuo denso PQ20R, nyt ku en henkenikään eestä muista sitä lämpöarvoa, sen muistan kuitenkin että kun se motonetin myyjä suositteli niitä, niin ihmettelin tovin lämpöarvon korkeutta. Olisko ollu jotain 11 tai 12? Jotain selitti että vastaa NGK:n 8 tai 9.

Jos nuilla uusilla tulpilla ajelis vaikka sen viikon, ja sitte tarkistais että miltä ne näyttää, eikö siinä ajassa jo vaikutukset näkyis?

Täytyy nyt vielä kattoa se zuikkiksen ehdottama letku, kunhan tästä tallille pääsee.

Tänään sitten uus yritys asentaa tuota ahtopaine mittaria.

vähän OT, mitä kautta olis parasta vetää tuo alipaineletku tuohon mittariin?

Ite en oikein keksiny mitään järkevää reittiä, muuta kuin pelkääjänpuolen läpivientikumin kautta.

Mutta kun se paketin alipaineletkun pituus oli vain noin 1m, ja se ei riitä että sieltä vetäis.

Vielä semmosta että onko tosi että seos mittarilla ei tee mitään jollei se ole laajakaista? Tuntuu hullulta että niitä silti myydään vaikka nillä "ei tee mitään" ainakaan sen mukaan mitä oon lukenu forumilta. Minä ku ostin jo FMI 1.4 seosmittarin melkein heti auton oston yhteydessä, mutta se kun ei ole laajakaista... :-\

Asentanu sitä en vielä ole.

Kiitti vastauksista.

Vielä semmosta että onko tosi että seos mittarilla ei tee mitään jollei se ole laajakaista? Tuntuu hullulta että niitä silti myydään vaikka nillä "ei tee mitään" ainakaan sen mukaan mitä oon lukenu forumilta. Minä ku ostin jo FMI 1.4 seosmittarin melkein heti auton oston yhteydessä, mutta se kun ei ole laajakaista... :-\

Kiitti vastauksista.

siis tekeehän silläkin vaikka ei ole laajakaista mutta laajakaista näyttää tarkasti sen, että kuinka paljon ollaan esim laihan tai rikkaan puolella kun taas kapeakaista näyttää vain sen, että ollaanko rikkaalla vai laihalla. se ahtomittarin letkun asennus riippuu pitkälti siitä, että mihin aijot sen mittarin sisällä asentaa ::)

Joo walbron bensapumppuhan sielä tankissa jytää. Heti ensimmäisenä sen vaihdoin, kun kovasti täälä forumilla sitä suositellaan.

Ite en oikein keksiny mitään järkevää reittiä, muuta kuin pelkääjänpuolen läpivientikumin kautta.

Mutta kun se paketin alipaineletkun pituus oli vain noin 1m, ja se ei riitä että sieltä vetäis.

Täytyy ottaa takasin sit toi aiemmin mainitsemani walbro, en ollut lukenut viestiä loppuun asti ;D

Jos en väärin muista, niin mulla menee kuskin puolelta läpi johtoja ja muistaakseni myös tuo letku. Täytyy koittaa muistaa tarkistaa tuo. Se on varma, että joitain johtoja on vedettynä kuskin puolelta (LHD) läpi. Äkkiseltään en muista, mistä reiästä, mut kyllä sieltä jostain pääsi läpi.

Mitä tuohon seosmittariin tulee, niin ei tuohon kapeeseen ihan sokeesti kannata luottaa. Muistaakseni näistä on keskustelua toisaalla enemmänkin.

Lisätäkseni vielä, jos se letku on noin lyhyt, niin hae lisää letkua, niin ei tartte takuta sen pituuden kans sitte.

Kiitti vastauksista.

siis tekeehän silläkin vaikka ei ole laajakaista mutta laajakaista näyttää tarkasti sen, että kuinka paljon ollaan esim laihan tai rikkaan puolella kun taas kapeakaista näyttää vain sen, että ollaanko rikkaalla vai laihalla. se ahtomittarin letkun asennus riippuu pitkälti siitä, että mihin aijot sen mittarin sisällä asentaa ::)

Nii joo tietenki, tyhmä miä, siis tuonne a-pilarin lähettyville semmosella "jalkatelineellä".

Ja seki oli vähän outojuttu mulle, että mitä ihmeen kautta vejän ne johdot ja sen letkun, eli mitä kautta ne tulis ulos, ilman että ne on kauhiasti näkösällä :( Ku ite en tykkää että johtoja ja letkuja kovin näkyy, jos ei oo pakko.

Täytyy ottaa takasin sit toi aiemmin mainitsemani walbro, en ollut lukenut viestiä loppuun asti ;D

Jos en väärin muista, niin mulla menee kuskin puolelta läpi johtoja ja muistaakseni myös tuo letku. Täytyy koittaa muistaa tarkistaa tuo. Se on varma, että joitain johtoja on vedettynä kuskin puolelta (LHD) läpi. Äkkiseltään en muista, mistä reiästä, mut kyllä sieltä jostain pääsi läpi.

Mitä tuohon seosmittariin tulee, niin ei tuohon kapeeseen ihan sokeesti kannata luottaa. Muistaakseni näistä on keskustelua toisaalla enemmänkin.

Joo menihän siitä jostain kolosta johtoja, mutta se oli niin täynnä että siitä kyllä mitään läpi enää mahdu.

Täytyy sit vissiin pistää myyntiin tuo seosmittari.

Tästä sitä taas näkee että ku olis ottanu asiasta aiemmin selvää niin olis säästäny aikaa ja rahaa. ::)

Joo menihän siitä jostain kolosta johtoja, mutta se oli niin täynnä että siitä kyllä mitään läpi enää mahdu.

Täytyy sit vissiin pistää myyntiin tuo seosmittari.

Tästä sitä taas näkee että ku olis ottanu asiasta aiemmin selvää niin olis säästäny aikaa ja rahaa. ::)

jos auto on vakio, niin mahtuu... ;D mä vedin sieltä bensanpainemittarille letkun, siinä on vielä nippa päässä, joka lienee suurempi, kuin tuo 4-6mm kumiletku.

ja ne mittarin johdot saa kätevästi piiloon sen muovin taakse, repäsee sen vaan irti ja pujottelemaan.

jos auto on melkeinpä vakio niin ihan hyvin se kapeakaista ajaa oman osansa, että kyllä sillä noin suurinpiirtein näkee missä mennään ja niin siinä kuskin puolelta saa johdon vedettyä siitä kytkinpolkimen yläpään vierestä...

jos auto on melkeinpä vakio niin ihan hyvin se kapeakaista ajaa oman osansa, että kyllä sillä noin suurinpiirtein näkee missä mennään ja niin siinä kuskin puolelta saa johdon vedettyä siitä kytkinpolkimen yläpään vierestä...

Nimenomaan suurinpiirtein, täällähän oli kuvakin josta näkee paljonko esimerkiksi lämpötila vaikuttaa kapeakaistan näyttämään. Kapeakaistalla näkee käytännössä sen toimiiko lambda, ei muuta.

Voe isäkissan **ttu. Nyt ei sitte lähe käyntiin. :(

Eilen vaihdoin tulpat ja bensansuodattimen, käynnistin, ajoin tallista ulos.

Ja nyt päivällä ku piti viiä eukko töihin, yritin käynnistää ni ei ees luvannu.

Kävinpä sitte kakkosautolla tarvikkeesta uuet tulpat, vaihdoin ne, ei mitään vaikutusta asiaan.

Mitähän mie nyt olen menny tekemään väärin? Perkele!

Kävinpä sitte kakkosautolla tarvikkeesta uuet tulpat, vaihdoin ne, ei mitään vaikutusta asiaan.

kaikki liittimet kunnolla paikallaan puolien johtosarjassa? bensansuodatin oikein päin?

kaikki liittimet kunnolla paikallaan puolien johtosarjassa? bensansuodatin oikein päin?

Joo, kaikki katottu. Luin tuolta toisesta aiheesta että ottais bp-sulakkeen irti ja koittas sitte. täytyy kävässä koittaa ---->

Nii unohdin mainita että ne eilen vaihdetut tulpat oli märät.

Käyntiin lähti sillä bp-sulake kikalla, jes!

On se kumma että ensin käy laihalla ja sitte rikkaalla.

Mikäs tämän homman diagnoosi nyt sitten on?

Sielä on nyt jossain muualla vika ku tulpissa?

Ahtovuoto, imuvuoto, lambda, o que coño?