Jump to content
Sign in to follow this  
nismo_r

nissani ei käynisty !!!!

Recommended Posts

nismo_r    0

eli ajoin auton n.2viikkoa sitten parkkikselle ja tänään yritin käynistää, niin ei ei sitten millää kyllä pyörrittää mutta ei käynisty. mistä kannattais vikaa ruveta ettiin?

gEmaLi    0

Vs: nissani ei käynisty !!!!

tähänki olis iha hyvä kertoa tapahtuuko jotain kun vääntää virta avaimesta.. näin ollen akkuloppu? toimiiko startti, eli pyöriikö se mutta ei lähde käyntiin? olis paljon helpompi yrittää auttaa.. tietoja kiitos edes jotain.

Filk    0

eli ajoin auton n.2viikkoa sitten parkkikselle ja tänään yritin käynistää, niin ei ei sitten millää kyllä pyörrittää mutta ei käynisty. mistä kannattais vikaa ruveta ettiin?

tähänki olis iha hyvä kertoa tapahtuuko jotain kun vääntää virta avaimesta.. näin ollen akkuloppu? toimiiko startti, eli pyöriikö se mutta ei lähde käyntiin? olis paljon helpompi yrittää auttaa.. tietoja kiitos edes jotain.

Luetun ymmärtäminen hei...

Edit: Ja itse asiaan...onhan tankissa bensaa ja bensapumppu pyörii? (surinaa pitäis kuulua)

Eihän autossa ole mitään ajonestoa?

gEmaLi    0

oho sori mun moka.. taisin katsoa miten sattuu kun silmät on jo melkeen ummessa kun niin väsynyt..

juu tuo bensapumppu kannattaa katsoa että saa bensaa.. ja vaikka tuleeko kipinää.. tai ettei startti olis päässy jo liian laiskaksi ettei jaksa kyllällä rullata autoa käyntiin?

ahkimo    0

mä veikkaisin et akku tyhjä. vaikka kone pyörii, niin eise tarkota et muihin tarvittaviin toimenpiteisiin, auton käyntiin saamiseen riittää virta.

nismo_r    0

bensaa on ja surina kuuluu, mutta bensan katku on todella voimakas. ei ole ajonestoa ja apuvirtaa on annettu.

Filk    0

Jos bensa vallan haiseekin niin eiköhän sitä saada sillon ihan tarpeeksi.

Koitapas ottaa bensapumpun sulake irti ja starttailla tovi sillä tavalla...saattaa jopa hörähtääkin. (Eli voi olla että on vain kastellut)

ahkimo    0

ei oo ainaka vakiona sielä. koitappa uudemman kerran konehuoneesta. musta boksi imusarjan puolella.

dadenzo    0

joo mulla ihan sama vika ei prkl käynnisty ja bensaa tuuppaa nii paljo et pakoputkesta tulee sitte se joku EGI PUMP rele rapisee iha kummasti ku laittaa virrat päälle, vaihtoin kyllä sen releenki mutta sama rapina jatkuu...... tulpat se ainakin kastelee, ku käytin irti nii oli ku uitettu bensassa missä vois olla vika ei enää keksi kyl mitään :-\ mul ois toinen ecu tossa et pitäsköhän sitä kokeilla et mitä se sanoo......... niin ja sitte lopussa ku b-paineet alkaa nousee nii b-pumppuki alkaa rutisse kummasti :o..... liittimet oon käyny läpi crc:llä... kipinää antaa hyvin... mutta sen hoksasin ku otin tulpat pois ja sarttasin nii pysyistä tulee iha niinku tosissaa bensaa ihan lentämällä vaikka kaasua ei paina ollenkaa... onko normaalia ?

Gujala    0

mulla on sama vika omassa, ollut sunnuntai aamusta asti. huomasin että ECU:sta 3 johtoa irti ja selvät tee-se-itse miehen epäonniset juotoksen rippeet kaikkien 3 johdon päässä. onneksi kaverin lupas tulla juottamaan ne kuntoon, kun itsellä ei tuo kolvi pysy oikeen kädessä :P

dadenzo    0

mulla on sama vika omassa, ollut sunnuntai aamusta asti. huomasin että ECU:sta 3 johtoa irti ja selvät tee-se-itse miehen epäonniset juotoksen rippeet kaikkien 3 johdon päässä. onneksi kaverin lupas tulla juottamaan ne kuntoon, kun itsellä ei tuo kolvi pysy oikeen kädessä :P

elikäs tarkennatko vähä että mistä sulla oli ne johot irti sieltä ecusta ?

Gujala    0

ecun kammasta oli irti. harmaa-sininen, sininen ja oranssi. en tiedä tarkkaan että mihin menevät mutta, servicemanual kertoo että mihin kohtaan kampaa ne kuuluvat. ovat yläreunasta irti kun ecu on paikallaan, eli tästä ei varmaankaan saanut kukaan selvää ;D

epeli^^    16

voisko joku tarkentaa mulle että missähän toi bensapumpun sulake oikeen on? kum mulla ei ole kantta siinä akun vieressä olevassa sulake/rele laatikossa nii mikähän niista mahtaa kuulua bensapumpulle?

Filk    0

voisko joku tarkentaa mulle että missähän toi bensapumpun sulake oikeen on? kum mulla ei ole kantta siinä akun vieressä olevassa sulake/rele laatikossa nii mikähän niista mahtaa kuulua bensapumpulle?

Lonkalta (huonosta) muistista oli niin että kun siinä on niitä rivejä joissa on 3 lattasulaketta vierekkäin niin auton keulasta päin katsottuna ensimmäisen rivin keskimmäinen sulake.

Helppo kokeilla kyllä juurikin niin että sulake irti, virrat päälle -> jos pumppu pyörii edelleen, oli sulake väärä. Jos taas pumppu ei pyöri, oli sulake oikea.

Sellainen 3:sta sulakkeesta keskimmäinen se tosiaan on varmasti mutta muistaakseni tosiaan ekassa rivissä.

Shalkku    0

Mun muisti taas kertoisi sen olevan toinen rivi keulasta.

Olikos siinä 3 vai 4 sulaketta per rivi? Jos 4 ni se on nro. 2 kun lähdetään hanttarin puolelta. Jos taasen 3 niin keskimmäinen.

Mpa    0

Mun muisti taas kertoisi sen olevan toinen rivi keulasta.

Olikos siinä 3 vai 4 sulaketta per rivi? Jos 4 ni se on nro. 2 kun lähdetään hanttarin puolelta. Jos taasen 3 niin keskimmäinen.

3 sulaketta ja keskimmäinen ^^

sero    0

Aiheen otsikkoa lainaten, ei käynisty. Vakiocoolerin revin pois ja keulalle heitin isompaa. Tämän verraten yksinkertaisen operaation jälkeen auto ei lähde käyntiin, sekunnin pari kävi ekalla starttauksella ja sen jälkeen ei mitään. B-pumpun sulake ehjä ja mielestäni pumppu jotain ääntäkin piti. Akku on nyt tyhjä joten huomenna vasta pääsee starttailemaan ilman pumpun sulaketta jos olisi tulpat kastunut. Mutta onko tossa mitään muuta mahdollisuutta kuin ahtovuoto, kahteen liitoskohtaan jäi putkiin hiukan kulmaa, mutta klemmarit on sellasessa kyynärvarsimomentissa että luulisi pitävän?

sero    0

Aiheen otsikkoa lainaten, ei käynisty. Vakiocoolerin revin pois ja keulalle heitin isompaa. Tämän verraten yksinkertaisen operaation jälkeen auto ei lähde käyntiin, sekunnin pari kävi ekalla starttauksella ja sen jälkeen ei mitään. B-pumpun sulake ehjä ja mielestäni pumppu jotain ääntäkin piti. Akku on nyt tyhjä joten huomenna vasta pääsee starttailemaan ilman pumpun sulaketta jos olisi tulpat kastunut. Mutta onko tossa mitään muuta mahdollisuutta kuin ahtovuoto, kahteen liitoskohtaan jäi putkiin hiukan kulmaa, mutta klemmarit on sellasessa kyynärvarsimomentissa että luulisi pitävän?

Tulppien putsaamisella käy ja kukkuu mainiosti. Enpä tiedä mikä nuokin oli kastellut mutta pääasia että nyt pelaa.

plaahplaa    0

Nostellaas vähän.

Tuli tuossa putsailtua sytytys puolien maadoituksia ja unohdin sitten laittaa suoraan puolilta kanteen tulevan maa johdon kiinni ennenkuin starttasin.

Auto pyörähti käyntiin ja sammui samantien. Nyt kun laittaa virrat päälle, egi pump rele surisee ja bensa pumppu ei pyöri oikein.

Kävin kaikki johdot ja sulakkeet läpi, yritin katsoa ilmoittaako nistune mitään outoa, sekä ajoin ohjelmat uudestaan sisään mutta mikään ei auta.

Kokeilin vielä suoralla virralla antaa bensa pumpulle virtaa ja käynnistää ilman egi pump relettä, mutta ei lähe enään käyntiin ollenkaan.

Sainko poltettua ecun vai voiko vika olla vielä jossain muualla?

age89    0

Nostellaas vähän.

Tuli tuossa putsailtua sytytys puolien maadoituksia ja unohdin sitten laittaa suoraan puolilta kanteen tulevan maa johdon kiinni ennenkuin starttasin.

Auto pyörähti käyntiin ja sammui samantien. Nyt kun laittaa virrat päälle, egi pump rele surisee ja bensa pumppu ei pyöri oikein.

Kävin kaikki johdot ja sulakkeet läpi, yritin katsoa ilmoittaako nistune mitään outoa, sekä ajoin ohjelmat uudestaan sisään mutta mikään ei auta.

Kokeilin vielä suoralla virralla antaa bensa pumpulle virtaa ja käynnistää ilman egi pump relettä, mutta ei lähe enään käyntiin ollenkaan.

Sainko poltettua ecun vai voiko vika olla vielä jossain muualla?

Veikkaisin ECUA...

plaahplaa    0

Koko päivä testaillut ja raivonnu ja tässä tulos..

Lähtö kohtana minulla on 2x ecu 2x lastu ja 1x nistune kortti.

Molemmat ecut toimi lähes samoin, toinen tuolle kokoonpanolle tehdyllä lastulla, ja toinen nistunen kortilla.

Ajattelin ettei ecussa voi olla vika joten kävin maadotuksia, antureita sekä johtoja läpi josta vika voisi johtua...

Äsken kokeilin huvikseni jollain iän ikuisella stage 2 lastulla, ja auto hörähti käyntiin kerrasta ( mutta tietenkin sammui saman tien bensa tulvaan) eikä bensa pumppu enään päästellyt kone kiväärin ääniä.

Toisella eculla testiä ja taas lähti käyntiin!

Joten seuraava kysymys onkin seuraava. onko tuosta nistunen kortista hävinnyt jotain tietoa jota se tarvitsee, ja pystyykö sitä ajamaan siihen takaisin nistunen ohjelmalla?

Perus kartat olen ajanut siihen takaisin ilman vaikutusta.

Kortti keskustelee tietokoneen kanssa ihan oikein eikä anna mitään virheitä.