Jump to content
Sign in to follow this  
nismo_r

nissan öljyn vuoto!

Recommended Posts

TeleHell    0

Vs: nissan öljyn vuoto!

Hyvä vaan jos vähän kastaa pohjaa, eipähän kuppa iske. Itellä kastaa myös, mutta niin vähän ettei näe edes öljytikussa. Ja kun sanotaan, ettei kone ole kunnossa jos se ei syö öljyä yhtään, niin empä tiiä, kyllähän tuo toimii ja öljymäärä pysyy tikussa samana vaikka ajanut 20 000km.

Hyvä vaan jos vähän kastaa pohjaa, eipähän kuppa iske. Itellä kastaa myös, mutta niin vähän ettei näe edes öljytikussa. Ja kun sanotaan, ettei kone ole kunnossa jos se ei syö öljyä yhtään, niin empä tiiä, kyllähän tuo toimii ja öljymäärä pysyy tikussa samana vaikka ajanut 20 000km.

20 000 km öljynvaihtoväleillä saat kohta vaihdella alakerran laakereita...

TeleHell    0

Niin vaihoin minä ne öljyt tos pari viikkoo takaperin ;D. Pääs pikkasen unohtumaan, ihmeen hyvinhän noita on huoltokirjan mukaan vaihdettu, 15 000km oon pitäny ite välinä.

Entinen sanni taitaa porskuttaa vieläkin entisillä öljyillä, ajettu jotain 60 000. Tuntuuhan tuo toimivan.

Sanoihan se asentaja tuossa tb;llä, että nykyajan öljyt kestäisi ajella 40 000 ilman ongelmia, on kuulema hieman rahastusmeininkiä rueta alle 20 000kilsojen vaihtelee.

Bisse    0

Niin vaihoin minä ne öljyt tos pari viikkoo takaperin ;D. Pääs pikkasen unohtumaan, ihmeen hyvinhän noita on huoltokirjan mukaan vaihdettu, 15 000km oon pitäny ite välinä.

Entinen sanni taitaa porskuttaa vieläkin entisillä öljyillä, ajettu jotain 60 000. Tuntuuhan tuo toimivan.

Sanoihan se asentaja tuossa tb;llä, että nykyajan öljyt kestäisi ajella 40 000 ilman ongelmia, on kuulema hieman rahastusmeininkiä rueta alle 20 000kilsojen vaihtelee.

Ja uskoit nyökkäillen?

NissaNisti    0

Siis mitä?!!? 200sx + 15 tkm öljynvaihtoväli?! Ota huomioon, että Nissanissa on vaan 3,5 litran öljypohja (sama määrä kuin 100 hepan rupuautoissa). w124 (ainakin 2l bensa) mersuissakin on jotain 6-7 litraa vissiin. Ja oli se mitä ihme-öljyä tahansa, niin kyllähän se vähempi määrä + isompi teho = tiheämpi vaihtoväli. Manuaali sanoo 5 tkm / 3kk ja mä ainakin noudatan sitä, PAITSI että noi kuukaudet vaihdan yhdeksi vuodeksi. Jos itse uskoisin noita myyntimiesten puheita, niin ajaisin 7,5-10 tkm samoilla öljyillä, kun sinne menee vaan vähän yli 3 litraa. Olisi ihan kiva tietää, mitkä tilavuudet (öljypohja) noissa uusissa 1,8 litran turbovehkeissä (tai turbottomissa) on. Eli että vastaako noi "uusilla öljyillä voi ajaa niin ja niin pitkään"-puheet sen kanssa, että öljynpohjien koko on kasvanut. Ihan mielenkiintoinen juttu ainakin mun mielestä.

max    0

telehell taitaa puhua sunnyn öljyn vaihdosta ;) (toivottavasti)

TeleHell    0

telehell taitaa puhua sunnyn öljyn vaihdosta ;) (toivottavasti)

Pisteet maxille, kun malttoi lukea jutun loppuun ;).

Autowikistä kopioitua;

"Uudemmissa automalleissa on jopa yli 30 tkm vaihtovälejä."

Eli ei se täyttä soopaa puhunut. Eli kyllä niillä öljyilläkin sitten on voitava ajaa noin paljon ilman vaihtoa.

Edit; On kait sillä teholla suoranainen vaikutus siihen vaihtoväliin.

jmm    0

Kone on ca18det. Vuotaakohan minullakin kampiakselin stefa? Kun koneen etupuolelta termarin korkeudesta alaspäin kone on ihan öljyssä. Montulla katsottiin kun painaa kaasua niin alaspäin flektin kohdalta tulee ihan öljy sumua. Mitähän mahdollisia vuotokohtia siellä on?

Stumpe    0

Kampuran etustefa tai öljypumpun tiiviste vois olla. Kokeile puhdistaa kaikki hyvin ja sitte laitat käymään ja katot, että mistä kusee..

Jukka.K    0

Tohon öljynvaihto väliin, nii eihän noihin uusiin rekkoihinkaan vaihdeta ku 40:tkm välein öljyt ja koneet kestää silti. Siel on kuitenki vähä isommatkoneet ja tehoaki on ihan kivasti ja pikkasen raskaammat kuormat päällä. Nii miksei tollaset 20:tkm menis henkilöautoissa??

Macci86    0

Tohon öljynvaihto väliin, nii eihän noihin uusiin rekkoihinkaan vaihdeta ku 40:tkm välein öljyt ja koneet kestää silti. Siel on kuitenki vähä isommatkoneet ja tehoaki on ihan kivasti ja pikkasen raskaammat kuormat päällä. Nii miksei tollaset 20:tkm menis henkilöautoissa??

En lähtis vertaamaan 2 litran moottoria missä on 3.5l öljytilavuus ja litraa kohden 150-200hv johonki scanian 16 litraseen dieselmoottoriin jossa pyörii toistakymmentä litraa öljyä koneessa,litratehon jäädessä onnettomaksi ;)

T3rr0r|    0

Omasta kikkareesta näkyi oljynpaineanturin juuresta vuotavan. Anturi on nyt kiristetty, mutta jos vuoto jatkuu, niin onko muita vinkkejä? Jotain tököttiä sinne väliin?

petri1    0

Vaihda uusi anturi, jos jatkaa vuotamista. Ainakin minulla loppui anturin vaihdolla vuoto.

T3rr0r|    0

Vaihda uusi anturi, jos jatkaa vuotamista. Ainakin minulla loppui anturin vaihdolla vuoto.

Lähinnä sillä oletuksella, että uusi anturi maksaa AK:lla sen miljoona euroa?

petri1    0

Lähinnä sillä oletuksella, että uusi anturi maksaa AK:lla sen miljoona euroa?

Itse ostin anturin Hessumoobiilista. Maksoi jotain 15 euroa.

johniemi    0

Entäs veikkauksia koneen takapään öljyvuodon paikkaan? Näyttäisi tulevan moottorin ja vaihdelaatikon välistä suunnilleen. Hankala sanoa kun on koko pohja saanut öljymassauksen viimeisen 800km aikana mitä olen tuolla motilla ajanut. Takimmainen kampiakselin stefa?

Bonehead    13

Entäs veikkauksia koneen takapään öljyvuodon paikkaan? Näyttäisi tulevan moottorin ja vaihdelaatikon välistä suunnilleen. Hankala sanoa kun on koko pohja saanut öljymassauksen viimeisen 800km aikana mitä olen tuolla motilla ajanut. Takimmainen kampiakselin stefa?

Melko varmasti kampuran takastefa vaihdon tarpeessa. Luupäästä hikoili juurikin samasta paikkaa lootan ja lohkon välistä ja stefahan sieltä oli haljennut alareunastaan noin 5cm matkalta.

MIL-Tec    0

Mulla oli kanssa tuo kampuran etupään stefa sökö. Moottorin alareuna etupäästä ihan öljyssä. Kannattaa vaihtaa äkkiä ettei jakoremmi sotkeennu. Ei paha nakki vaihtaa, jakoremmin joutuu käyttään auki tosin. 14e makso etupään stefa Nissanilla. Samalla ostin uuden kiilan (5e) ja prikan sinne alle (5e).

Samaten pitäisi kai tuo takapään stefa vaihtaa, kun sieltä suunnalta hieman pissii...

johniemi    0

Eipä ollut takastefa :( Näyttäisi tulevan öljyt jostain startin yläpuolelta kun tänään katselin. Meneekös siellä jotain öljyletkuja? Sen tiedän että huohotusputkethan siellä ainakin menee mut ei kai toi kone nyt niin rankasti voi huohottaa että jos siellä pikku reikä ois niin tiputtais solkenaan? Tai ei solkenaan mut auton kun ajosta jättää paikalleen niin pari reilua tippaa sieltä tulee ja koko pohja on taas öljyssä, eli ilmeisesti ajon aikana sieltä tavaraa tulee sit enemmänkin pihalle.

Whiplash    0

Itelläni vuotaa siitä etupäästä venttiilikoppaa... ei varmaan onnistu korjaus ilman kusematta sytytystä? Nimim. en koskaan ole purkanut sitä yläosaa.

Ville80    0

Eipä ollut takastefa :( Näyttäisi tulevan öljyt jostain startin yläpuolelta kun tänään katselin. Meneekös siellä jotain öljyletkuja? Sen tiedän että huohotusputkethan siellä ainakin menee mut ei kai toi kone nyt niin rankasti voi huohottaa että jos siellä pikku reikä ois niin tiputtais solkenaan? Tai ei solkenaan mut auton kun ajosta jättää paikalleen niin pari reilua tippaa sieltä tulee ja koko pohja on taas öljyssä, eli ilmeisesti ajon aikana sieltä tavaraa tulee sit enemmänkin pihalle.

Tarkastappa se imusarjan ja ventiilin kopan välistä huohotin putkee koneen ja imusajan taka puolella ja lähtee alas päin lyhyt pätkä, voi olla jos sitä ei oo koskaan vaihdettu niin ajan mittään kovettunu ja tullu halkeemia niin siel voi tietty tulla, se putken paikka on kyl kieltämättä vähän ilkeessä paikassa mutta mulla ainaki aikoinaan lakkas valuttamasta kun vaihdoin sen :)

Hellscream    0

Nyt olisi kansivikojen jälkeen öljy vuotoja Nissanis. Eli auto on vuotanut öljyä laturin päälle aika reilusti ja alemmas. Voiko venttiilikoppa vuotaa noin pahasti? Kanteen on kyllä uusitty kaikki

Eli apumiehen puolelta vuotaa öljyt. Kuskin puolella ei vuotoja havaittavissa.

Staafe    0

Nyt olisi kansivikojen jälkeen öljy vuotoja Nissanis. Eli auto on vuotanut öljyä laturin päälle aika reilusti ja alemmas. Voiko venttiilikoppa vuotaa noin pahasti? Kanteen on kyllä uusitty kaikki

Eli apumiehen puolelta vuotaa öljyt. Kuskin puolella ei vuotoja havaittavissa.

Kyllä ne on yleensä ne venttiilikopat mitkä vuotaa.

Laitoikko tiiviste liimat venttiilikopan etupäähän, siihen kaaren kulmiin?

Koita lampun kans tutkia mistä se kuolaa, jos se laturikin on ihan kunnolla öljys niin kyllä tollasen vuodon näkee jo helposti.

max    0

Onko ca koneessa samanlainen öljyn kulku kuin muissakin, eli etukopassa pumppu ja siitä menee lohkoon, eli tulihan kopan ja lohkon väliin oikea o-rengas?