Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

2 230 posts in this topic

Hifistysprojekti on käynnissä' date=' penkkien takaa kaikki muoviosat on ympäri tallia, STP black goldia tulee vähän joka paikkaan ja sen päälle pitäis kekkasta jotain mattoa vielä. Virtapiuhan sain vedettyä apukuskin puolelta ja RCA:t, herätevirran ja etukaiutinpiuhat kuskin puolelta suht helposti. Takakaiuttimien tilalle tein 5,25" koaksiaaleille adapterit mdf-levystä, taitaa olla hilkulla mahtuuko sit sinne muovin alle :) Vahvistimet tulee vararenkaan paikalle, niitten päälle pitäis keksiä vielä uus kontin pohjalevy. Ja etukaiuttimien paikat pitää vielä miettiä kokonaan mitä ja miten.[/quote']

Etukajareihin vinkki: jos pystyt tekemään toisin, niin älä asenna orkkispaikoille. Ensinnäkään tosi monet high-end kajarit ei mahdu siihen edes spacerin kanssa, ottaa joko kiinni ovipahviin edestä, tai sitten takaa magneetti kiinni ikkunaan kun sen laskee ala-asentoon. Jos saatkin kajarit asennettua niin ne kuulostaa orkkispaikoilla paskoilta, koska zetassa on suunniteltu täysin päin helvettiä kajareiden sijoittelu. Ne jää törkeen paljon sinne ovipahvin sisään ja se ritiläkin on paksua muovia ja vain osa rei'istä on oikeita reikiä eli se on käytännössä puoliksi umpinainen lätkä. Tunkkaiselta kuulostaa.

Tein saman mokan diskanteissa ja asensin orkkisritilöiden taakse ja diskantit on tosi tunkkaiset. Sanoisin, että asenna suosiolla diskantit pinta-asennuksena niin, että poraat reiän niihin "ovipurjeisiin" ja käytät diskanttivalmistajan reikäkiinnikkeitä. Näin saat diskantin tuotua pintaan sen tunkkaisen orkkismuovin takaa.

Mä yritän tänä kesänä parannella omia asennuksia kötöstelemällä jotkut kajaritelineet oviin että saa keskiäänet oven pintaan ja sitten vedän diskantit uusiks pinta-asennuksena.

Jos haluut kuulla miltä kuulostaa kun vetäsee vaan orkkispaikoille aftermarket vehkeet ja toivoo parasta niin jos asut pääkaupunkiseudulla niin voitais vaikka nähdä joku päivä ja voin demota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole orkkispaikoille asentamassa, nähtyjen kuvien perusteella tosiaankaan sinne ei oikein mahdu mitään.

Koko etupää on vielä suunnitteluasteella, joku lasikuituviritys on mielessä mihin etukaiuttimet laittaisi oviin, sinne alkuperäisten kohdille. Mietityttää siinä vaan se kiinnitys, pysyykö esim. kuitu kiinni hyvin ja tukevasti jos sen kiinnittää vaan siihen ovipahviin? Vai miten muuten olisi mahdollista kiinnittää?

Jos kehtais rei'ittää a-pilarin sisustan niin siihenhän sais hienosti tehtyä paikat diskanteille. Jännittää vähän kun en oo ikinä kuidunkaan kanssa mitään tehnyt :) Helpoin olisi semmoset ihan pinta-asennettavat "pallo-kupit", riippuen tuleeko sellaisia mukana, tai kai niitäkin saa ostettua erikseen. Vanha Bostonin pro-sarjan 5,25" erkkasatsi ois jemmassa, missä ne "pallot" olis, mutta ne alkaa olla vähän huonossa hapessa eikä niitä kiinnostais laitella kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saakeli aamuruuhkassa kehä ykkösellä tuli yhtäkkiä vastaan irronnut pölykapseli enkä ehtiny tai pystyny väistään ja meni kuskin puoleisen eturenkaan alta ja kopsahti vielä mennessään jonnekin pohjaan. Onneksi oli hidas nopeus jonosta johtuen ja ei näyttäny tulleen mitään vahinkoa. Pölykapselit on kyllä ihan hanurista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen pesin pitkän kaavan kautta claybareineen ja perään vahaus fk1000p. Kyllä tuo maalipinta on vaan ottanut pientä naarmua vaikka olen pessyt hellästi 2 bucket methodilla ja lampaanvillakintaalla. Ei siis mitään horror tason naarmua tyyliin aina pesty "pehmoharja" automaattipesussa vaan sellaista pientä naarmua joka näkyy valoa vasten peilatessa.Voisi myllytyttää ensi kesänä koska edellisestä kerrasta on jo pari vuotta aikaa.Tuo claybar-käsittely epäilyttää mua koska näissä on niin pehmeä lakka ja vaikka mulla oli hyvin liukkaria ja pehmeä savi niin pelko persiissä että tulee naarmua. Pitää miettiä josko jättäis sen vaiheen pois vastaisuudessa...

image.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nää on maalattu vesiväreillä. Oon ite miettiny vähän, jos vetäis jonkun kestopinnoitteen tohon päälle. Toinen työläs vaihtoehto on 10 kerrosta vahaa, niin ei mee naarmut maaliin asti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nää on maalattu vesiväreillä. Oon ite miettiny vähän' date=' jos vetäis jonkun kestopinnoitteen tohon päälle. Toinen työläs vaihtoehto on 10 kerrosta vahaa, niin ei mee naarmut maaliin asti. :)[/quote']

Mä miettiny kanssa kestopinnoitteen ottoa sitten myllytyksen yhteydessä. Jospa se antaisi vähän kovempaa suojaa ettei tulis niin herkästi tota naarmua.

Onkohan 370Z:ssa kovempi maali? Joissain yksilöissä nähnyt mainittavan "anti-scratch" paint maininnan. Onkohan tuo joku lisäoptio, että sitä ei kaikissa 370 zetoissa ole?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo Nissanin Anti-scratch on juurikin pelkkä lisäoptio jos ostat Nissanin uutena. Olen muistaakseni nähnet 350 Zetankin myynnissä jossa oli tuosta maininta.

Eli käytännössä maalaavat auton kunnon aineilla lisämaksua vastaan. :)

Tuossa vielä mainosmiesten tarinaa tuosta itsestään korjautuvasta maalipinnasta:

http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/scratch.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun viime kesänä huomaamani hot start issukka on tullut takaisin...eli jos käynnistän auton lämpöisenä, niin monesti käy niin, että kierrokset nousee normaalisti jonnekin yli 1000 sitten tippuvatkin tosi alas niin, että kone melkein kuolee mutta tokenee tämän jälkeen tyhjäkäynnille normaalisti.

Kylmänä kun käynnistää niin ei mitään ongelmia

Vikakoodeja ei ole. Vaihdoin viime kesänä ilmansuodattimen ja tarkistin, että se oli laitettu kireälle eli ilmiselvää vuotoa siinä kohdassa ei ole. MAF-putken ja suodattimen välissä olevan O-renkaan voisi uusia varmuuden vuoksi mutta en usko vian olevan tässä.

Googlettelun perusteella vika saattaisi olla nokka-akselin asentotunnistimissa, jotka on helppo vaihtaa itse. Ajattelin vaihtaa nämä molemmat ja katsoa onko vaikutusta. Näiden lisäksi ilmeisesti kampiakselin asentotunnistin voisi olla syyllinen, mutta ajattelin ensin vaihtaa nuo nokka-akselien asentotunnistimet.

Tuleeko mieleen mikä muu vika voisi olla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tutki nyt kuitenkin imuvuodot ensin ettei ime maffin ohi esim. jos on plenum spacer käytössä. helppo tutkia. Jotain starttipilottia vaan suihkit käynnistyksen jälkeen ja jos jengat nousee / vaeltaa aina ruiskutettaessa, se vuotaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tutki nyt kuitenkin imuvuodot ensin ettei ime maffin ohi esim. jos on plenum spacer käytössä. helppo tutkia. Jotain starttipilottia vaan suihkit käynnistyksen jälkeen ja jos jengat nousee / vaeltaa aina ruiskutettaessa' date=' se vuotaa.[/quote']

On Motordynen plenum spacer ja se mietityttänyt itsekin josko jokin pienen pieni vuoto voisi olla. Pitääpä tehdä tuo testi ja katsoa onko vika siinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos muilla täälläpäin ollut tuota "Axle click" ongelmaa? Eli tätä:

http://my350z.com/forum/engine-drivetrain-and-forced-induction-diy/428639-clicking-noise-from-rear-axle.html

Huomasin että oma vessa on alkanut pitää tuota ääntä kuskin puolelta. Rapakon takana oli takaisinkutsu 03-05 vuosimalleille koskien tuota vikaa, mutta tuota esiintyy myös tuoreemmissa malleissa. Viikonloppuna olisi tarkoitus raapasta kuskin puolen akseli irti ja koittaa josko tuo uudelleen rasvaus auttaisi..

Mutta tosiaan onko muilla tullut tuota vikaa vastaan täällä härmässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta tosiaan onko muilla tullut tuota vikaa vastaan täällä härmässä?

Ei ole ole ainakaan omassa muistissa että pitäisi. Kuulitko tuon auton sisälle hyvin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tuo nakutus sisälle asti kuulu. Tosiaan vain liikkeelle lähtiessä kuuluu tuo ääni ja ei sitä huomaa kun ikkuna auki jossain parkkihallissa kun on toinen auto vieressä.

Itse huomasin tuon ekan kerran kun kävin leimalla ja katsuri yritti päästä pois rullilta ja seisoskelin siinä takarenkaan kohdilla. Suunnillen tuollaista ääntä pitää kun tuossa videossa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon työmatkalla Kiinassa Shanghaissa ja täällä näkee noita Reefahin linkkaamassa videossa olevia G35 aika paljon katukuvassa. Melkein jokaisella taksimatkalla tulee yksi ainakin bongattua. Eilen myös bongasin eräässä parkkihallissa Q50:n. Semmonen olis ihan kiva varsinkin se uusi malli jossa ahdettu kolmelitrainen kone ja 400 hevosvoimaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuollainen naksahdus kuului myös omastani kuskin puolelta... otettiin ulompi vetonivel pois ja vaihdettiin uuteen... nyt ei enää naksu : ). Ei ollut kuulilla enää rasvaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pesulla huomasin että toinen sivuvilkku oli irti koska ne muoviklipsut olivat antautuneet molemmilta puolilta. Onneksi oli himassa yksi kpl korkkaamattomia sivuheijastimia niin heitin saman tien uuden tilalle.

Hain tänään motonetista starttisprayta ja suihkuttelin koneen käydessä sitä plenumin ja letkujen saumakohtiin. Vielä en ainakaan löytänyt vuotoa, ei mitään vaikutusta kierroksiin vaikka suihkutti minne sitä spraytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eilen pesin pitkän kaavan kautta claybareineen ja perään vahaus fk1000p. Kyllä tuo maalipinta on vaan ottanut pientä naarmua vaikka olen pessyt hellästi 2 bucket methodilla ja lampaanvillakintaalla. Ei siis mitään horror tason naarmua tyyliin aina pesty "pehmoharja" automaattipesussa vaan sellaista pientä naarmua joka näkyy valoa vasten peilatessa.

Voisi myllytyttää ensi kesänä koska edellisestä kerrasta on jo pari vuotta aikaa.

Tuo claybar-käsittely epäilyttää mua koska näissä on niin pehmeä lakka ja vaikka mulla oli hyvin liukkaria ja pehmeä savi niin pelko persiissä että tulee naarmua. Pitää miettiä josko jättäis sen vaiheen pois vastaisuudessa...

Ite en käytä claybaria jos en myllytä, koska claybar saattaa tehdä juurikin pientä mikronaarmua etenkin tähän Zetan pehmeään maaliin. Claybarin käytöstä on pitkät keskustelut pesukintaalla...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun viime kesänä huomaamani hot start issukka on tullut takaisin...eli jos käynnistän auton lämpöisenä, niin monesti käy niin, että kierrokset nousee normaalisti jonnekin yli 1000 sitten tippuvatkin tosi alas niin, että kone melkein kuolee mutta tokenee tämän jälkeen tyhjäkäynnille normaalisti.

Kylmänä kun käynnistää niin ei mitään ongelmia

Vikakoodeja ei ole. Vaihdoin viime kesänä ilmansuodattimen ja tarkistin, että se oli laitettu kireälle eli ilmiselvää vuotoa siinä kohdassa ei ole. MAF-putken ja suodattimen välissä olevan O-renkaan voisi uusia varmuuden vuoksi mutta en usko vian olevan tässä.

Googlettelun perusteella vika saattaisi olla nokka-akselin asentotunnistimissa, jotka on helppo vaihtaa itse. Ajattelin vaihtaa nämä molemmat ja katsoa onko vaikutusta. Näiden lisäksi ilmeisesti kampiakselin asentotunnistin voisi olla syyllinen, mutta ajattelin ensin vaihtaa nuo nokka-akselien asentotunnistimet.

Tuleeko mieleen mikä muu vika voisi olla?

Voisko tohon mahdollisesti vaikuttaa UTEC? Jos siellä olis menny jokin bitti poikittain, tai jos se ei vaan osaa todella kuumalla imuilmalla ja tyhjäkäynnillä säätää oikein?

Tosin meikäläisen omistuksen aikana ei tuollaista kyllä esiintynyt, joten ehkä siellä on jokin vuoto vaikka plenum spacer on kyllä rakkaudella asennettu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite en käytä claybaria jos en myllytä, koska claybar saattaa tehdä juurikin pientä mikronaarmua etenkin tähän Zetan pehmeään maaliin. Claybarin käytöstä on pitkät keskustelut pesukintaalla...

Jep en taida itekään enää sitä tehdä. Tosin en ole tehnytkään sen kuin kahdesti, aina ennen vahausta ja olen vahannut tämän tasan kaksi kertaa. Ajattelin ensi kesänä viedä tän semmoseen puljuun kuin autodetailing.fi myllytettäväks ja kovapinnoite päälle. Työkaveri vei 911 Porschensa tonne ja hyvää jälkeä tekivät ja myös fb sivujensa perusteella osaavat hommansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisko tohon mahdollisesti vaikuttaa UTEC? Jos siellä olis menny jokin bitti poikittain, tai jos se ei vaan osaa todella kuumalla imuilmalla ja tyhjäkäynnillä säätää oikein?

Tosin meikäläisen omistuksen aikana ei tuollaista kyllä esiintynyt, joten ehkä siellä on jokin vuoto vaikka plenum spacer on kyllä rakkaudella asennettu :)

Sitä UTECia mäkin oon miettinyt. Kartan vaihto asentoon 0 ei vaikuttanut tähän ja muistan lukeneeni, että UTEC ei vielä ottaisi kontrollia startissa, vaan se menisi vakioecun ohjauksessa. Ainoa muutos, minkä olen tehnyt autoon sen jälkeen kun ostin sulta on, että asensin Apexin vapaavirtaussuodattimen ja JWT:n heat shieldin. En irrottanut imuputkea asennuksen aikana, joten siellä ei pitäisi mitään vuotoja olla kaasuläpän ja imuputken välissä eikä kone reagoinut kun suihkauttelin saumakohtiin starttipilottia.

Tein vähän aikaa sitten ECU resetin ja idle air volume relearnin niin nyt ongelmaa ei ole esiintynyt, mutta seuraan tilannetta.

Tohon UTECiin liittyen onkin pitänyt kysyä, vaikka helppoa tää ois tarkistaa itekin. Miten se on maadotettu? UTECilta tuli aikoinaan ohjeet siihen, miten se pitäs maadoittaa oikein, alkuperäinen maadoitus ottaa maan jostain liittimestä jonne voi kuulemma tulla WOT tilanteessa pahaa häiriötä ja se voi vaikuttaa UTECin toimintaan niin, että WOT-tilanteessa huono maa sekoittaa toiminnan ja tehoja leikkaantuu. Eli ootko tehny tolle koskaan mitään erityisiä maadoitustoimenpiteitä? UTEC suositteli maadottamaan Molexin poweriliittimen pinnistä numero 1 suoraan runkoon. Jos ei tota oo tehty niin teen varmaan kesällä samalla kun jatkan hifiprojektia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohon UTECiin liittyen onkin pitänyt kysyä, vaikka helppoa tää ois tarkistaa itekin. Miten se on maadotettu? UTECilta tuli aikoinaan ohjeet siihen, miten se pitäs maadoittaa oikein, alkuperäinen maadoitus ottaa maan jostain liittimestä jonne voi kuulemma tulla WOT tilanteessa pahaa häiriötä ja se voi vaikuttaa UTECin toimintaan niin, että WOT-tilanteessa huono maa sekoittaa toiminnan ja tehoja leikkaantuu. Eli ootko tehny tolle koskaan mitään erityisiä maadoitustoimenpiteitä? UTEC suositteli maadottamaan Molexin poweriliittimen pinnistä numero 1 suoraan runkoon. Jos ei tota oo tehty niin teen varmaan kesällä samalla kun jatkan hifiprojektia.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin se on maadoitettu kunnolla suoraan runkoon eikä vain johtosarjan kautta. Juurikin tuon ohjeen takia muistelen, että tein sen kunnolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään heitti koodit:

P1122 Electronic Throttle Control Actuator

P1126 Throttle Control Motor Relay

Koodit siis viittaavat kaasuläpän moottorille virtaa syöttävään releeseen, joka on kiinni siinä toisessa sulakeboksissa akkutilan katteiden alla. Tuolle koodille löytyy service manualista omat diagnostiikkaohjeet, joissa lähinnä varmistetaan, että signaalit tulee oikein johtosarjan läpi. Kuitenkin ennen kuin lähden tuollaiseen jumppaan, niin taidan kokeilla poistaa UTECin ja katsoa jonkin aikaa palaavatko koodit. Tästä lienee helpointa lähteä liikkeelle ja poistamalla UTEC saadaan heti eliminoitua tai vahvistettua mikäli se on syypää.

Mä taidan heittää tän nyt toiseen ketjuun ja lopettaa tän yleisen keskusteluketjun floodauksen tällä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laskin eilen katon alas, kaikki toimi ihan ok. Kun yritin nostaa sivulaseja ylös niin hantin puoli ei inahtanutkaan??? Ei vaikutusta vaikka koittaisin hantin oven painikkeesta, johtosarjaa olen koittanut heiluttaa samalla mutta ei vaikutusta. Nostin katon ylös ja uudestaan alas mutta ei vaikutusta?? Olen nyt omistanut auton pari viikkoa ja 5 kertaa laskenut katon alas, että ei mun aikana ole kovassa käytössä tuo hantin sivulasi ollut.... : (

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikkunamoottorien tilttaus on tyyppivika. Kokeile kumauttaa ovipahvia nyrkillä samalla kun yrität nostaa ikkunaa. Joskus pieni tärinä auttaa moottorissa olevaa kuonaa irtoamaan jolloin harjat ottavat taas kontaktia. Kun moottori on tuossa kunnossa vika saattaa palautua koska tahansa mutta saatat tuurilla saada ainakin ikkunan ylös. Long-term fixi olisi moottorin vaihto, netistä löytyy tutoriaalit ja jostain saa ehkä ostettua myös sopuhintaan itse moottorin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now