Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

2 220 posts in this topic

Joo mulla on cd009. Vanhasta oli kakkosen ja kutosen synkrot paskana. Itse vaihtaminen on suht helppo juttu, jos tietää mitä tekee. Mä voisin siinä jeesata pientä korvausta vastaan. Landella on nosturi, missä sen sais hoidettua. Tosin zeta lojuu sen päällä tällä hetkellä ilman konetta. Jenkeistä tilaaminen ei oo tällä hetkellä kovin kannattavaa, ellei kierrätä osia panaman kautta ;) Tosin aikanaan kyselin noita vähän joka maailman kolkasta ja silloin jenkeissä oli selkeesti halvin, vaikka maksoi tullit ja postit. Mutta silloin kurssikin oli jotain muuta.

Rahdit oli muistaakseni joku 500$, mutta sen konttipalvelun kautta sais varmaan halvemmalla. Samallahan kannattaa uudis kytkä ja vauhtipyörä, mikä nostaa kustannuksia. Käytettyjä laatikkoja oli kohtuu halvallla briteissä, mutta puntakin on vahvistunut niin pirusti, että saksa vois olla vaihtoehto.

Mulla on onneksi vain kutosen synkro huono ja sekään ei rutise jos laittaa sen varovasti sisään. Noissa käytetyissä lootissa on se huono puoli, että jos osuu paska yksilö kohdalle niin sitten sitä saa olla saman tien rebuildaamassa ja siihen en jaksais lähtee vaan heittää vaan lootan alle.

Mä pidän mielessä ton jeesaustarjoksen, kiitos. Se olis tosi jeppishomma ja mieluummin sen tosiaan vaihtaisin ite niin oppiskin jotain samalla.

Ei Pexiä kiinnostaisi jeesata alustanvaihdon kanssa? Ihan reilua korvausta vastaan tietenkin!

Mulla on tuo alustanvaihto edessä ja tutun talli missä tuo piti tehdä myytiin keväällä "alta pois". Tällä hetkellä ei ole paikkaa missä tuota vaihtaisi eikä noita missään parkkiksella pukkien kanssa viitsi ruveta vaihtamaan.

Ja mieluummin antaisin harrastajan tuon vaihtaa kun veisin jonnekin nyrkkipajalle rikottavaksi..

Tosiaan jos Pexillä intoa ja aikaa johonkin väliin on niin iske viestiä tulemaan. Ja tosiaan voin ihan reilun korvauksen maksaa, en yritä päästä halvalla vaan että tulisi tehtyä tuo homma kunnolla!

PS: Huomenna Zeta ajoon! :)

Kyllä sen alustan vaihtaa parkkiksellakin, ellei oo mutterit pyöreinä niinku mulla oli :D Siinä päiväkodin vieressä vaihdoin taakse coilit.

Ei saakeli enää tässä iässä jaksa tapella huonoilla vehkeillä.. :(

Mun autossa kylläkin pitäisi olla kaikki pultit ja mutterit kondiksessa. (Koputtaa puuta) Ainakin kaikki ovat lähteneet nätisti auki kun vähän avainta näyttänyt. (siis tuolta alta) Täytyy taas kiittää auton ensimmäistä omistajaa kun oli massauttanut ton uutena! Silläkin on varmaan tekemistä ettei tota ole talvella suolassa uitettu.

Muuten vois, mutta mun zeta tosiaan lepää toistaseks vielä siellä nosturilla. Etukelkka on kokonaan irti, joten ei voi ees sellasenaan rullata ulos tallista. Se on nyt muutenki aika täynnä osia. Yks talli meillä munkassa tyhjillään nyt ainakin viikon päivät, mutta se on niin snadi, että ei siellä oiken mahu ku säilyttään autoa. Syksymmällä pikkuveljelle pitäis tulla iso talli pk-seudulle, mutta se ei nyt akuutteihin hommiin auta.

Tällä iällä just viime viikonloppuna möngin Caterhamin alla hakkaamassa popniittejä irti pikkulekalla ja taltalla, kun vaihdettiin lattiat. Ai että oli antosaa hommaa :)

Ei tässä nyt ihan eläkeiässä vielä olla, lähinnä sitä meinasin että nuorempana kun oli enemmän intoa kun järkeä niin tuommoinen alustanvaihto olisi hoitunut jakoavaimella ja parilla korilla kaljaa.. Ja ne kaljakorithan olisi toimittanut pukkien virkaa vaihdon aikana. Räntäsateessa parkkiksella, luonnollisesti! :)

Mutta kun nuo hommat ei ikinä mene niin kuin Strömsöössä, aina tulee jotain mutkia matkaan. Sen takia mieluummin noita tekee kunnon työkaluilla ja puitteilla. Säästyy turhalta säädöltä ja verenpaineen nousulta.

Business-idea: kaljakori jota voi käyttää myös pukkina. Kickstarter-kampanjaa pystyyn.

Toimiihan nuo vaikka moottoripukkina jos semmoista ei löydy! ;D

moottoripukki.jpg

Tuli otettua zeta liikenteeseen pari päivää sitten. Monta säxääkin bongattu jo Vantaalla Koivukylän seuduilla. Taitaa olla nyt sellaset ajat, että useampi ottanut tai ottamassa liikenteeseen.

Leima haettu. Meinasin saada paskahalvauksen kun ensin näytti ettei todellakaan tule hyväksyttyä. Katsuri kutsuu odotustilassa "Nissani!" ja pomppaan ylös. Heppu näyttää lappua jossa on helvetisti rivejä ja joka rivin perässä "hylätty". Aletaan sitten käymään niitä läpi ja kelaan jo mielessäni että tästä tulee kallis korjaus. Oli välyksiä siellä sun täällä, syöpynyt jarrulevy edessä, halkeamia tuulilasin alaosassa. Tuossa tuulilasikohdassa aloin jo epäillä, että mitä ihmettä mutta ajattelin, että ehkä ne on sitten menny multa ohi.

Siinä kohdassa sitten lopullisesti havahduin kun kaveri väittää, että mulla on edessä eriparin renkaat, jotka on eri kantavuusluokille vieläpä. Nokia ja Conti. Sitten mä olin, että hetkinen hetkinen, mulla on kyllä Michelinin Pilot Super Sportit joka nurkassa. Katsuri kelaa hetken ja sanoo "eiks sulla ollukaan Qashqai?" :D

Saatiin leimat tänään hieman pienten Catti koodien kikkailujen jälkeen ilman kommentteja.

Z ollut vuoden käytön aikana hyvässä vireessä ja kilsoja tullut 29 tkm. Alla toiset kesärenkaat ja kolmannet palat, joten käyttöauto se on ollut todellakin. Kaikki toiminut kuin unelma.

Nyt ollaan valmiit kesän koitokseen ja radat korkataan Alastarossa ensiviikon tiistaina firman ratapäivillä. Viime syksyn viimeisestä Alastaron setistä jouduttiin nilkuttamaan palojen loputtua Helsinkiin kolmella jarrutuksella, joten parantamiseen on varaa.

Lämpimiä kelejä ja kuumaa asfalttia odotellessa kaikki MLV:n meetiin Lohjan ABC:lle lauantaina 30.4 klo 18-21.

Edited by jallu350z

Saatiin leimat tänään hieman pienten Catti koodien kikkailujen jälkeen ilman kommentteja.

Eikös teillä ollut vuosi sitten ongelmia putkiston kanssa? Jouduitteko taas vaihtamaan?

Alastaroon olisi voinut tulla kuokkimaan 😊

Jos joku on kiinnostunut lähteen vapaisiin harjotuksiin Alastaroon tai Affelle, niin lähen mielelläni kaveriks Caterhamilla.

Noi kattikoodit tai oikeastaan takalambdojen koodit (jotka kyllä johtuu kateista) on kyllä jokavuotinen murheenkryyni mutta toistaiseksi pääsyt katsastuksista pikkukikkailulla läpi. Uprevistahan noi sais disabloitua mutta kun on jo utec niin upreviin investointi tuntuu typerältä.

Ja mun bensa-anturien kunto on mennyt ihan totaalisen viemäristä alas. Täys tankki näyttää puolta ja parinsadan km ajon jälkeen huutaa jo varoitusvaloa. Olen tankannut kilsojen mukaan mutta kuinka monta km uskaltaa ajaa? Oon aina tankannu jossain 300-400km välillä kun en jaksa kattoo sitä varoitusvaloa ja vilkkuvaa dte valoa siinä gaugessa. Mutta jostain luin että näissä ois 80l tankki joten kyllä nyt ainakin 500km pitäs helposti mennä?

Oon aina tankannu jossain 300-400km välillä kun en jaksa kattoo sitä varoitusvaloa ja vilkkuvaa dte valoa siinä gaugessa. Mutta jostain luin että näissä ois 80l tankki joten kyllä nyt ainakin 500km pitäs helposti mennä?

Mä oon tällä km taktiikalla tankannu alusta lähtien, kyllä sen 400km pääsee aina vähintään vaikka kuinka revittelis.

edit: ja teen aina niin että tankkaan täyteen ja katon miten on tullut tyhjää suhteessa kulutusmittariin & ajettuihin kilometreihin, se on aina pitänyt paikkaansa, suosittelen tätä kikkaa. Ei tarvitse edes lyhyttä matikkaa :)

Ei tarvinnu vaihtaa putkistoa. Vaihdettiin konttoria. :)

Takalambda antaa välillä koodin ja SES valon, Mutta sen voi nollata akun -navan irrottamalla tai vikakoodin lukijalla. Pitää vaan tietää mikä koodin aiheuttaa. Ei vaikuta millään tavalla ajamiseen.

Edited by jallu350z

-Pexi- OK jos näet viestin ennen tiistaita.

Edited by jallu350z

Oon taas jostain syystä katellu paljon 370 zetoja nettiautossa ja noiden jenkkituontien kanssa saa tosissaan olla tarkkana. Jos ei olis asiaan vihkiytynyt harrastaja niin saattais mennä ohi esim. se, että tässä kohteessa

http://www.nettiauto.com/nissan/370z/7995273

on kyseessä jenkkilän base-malli, jossa on 18" (ei Rays eikä käsittääkseni myöskään takovanteet) vanteet, Nissan Micra-tason jarrut, ei syncroreviä ja karsittu sisusta.

Hankalaksi asian tekee se, että jenkeissä myydään myös mallia, jossa on sport-varustelu mutta ei nahkaverhoiluja sisältä. Kuitenkin tämän mallin tunnistaa 19" Raysin vanteista.

Ärsyttää kun tuokin tyyppi pyytää samaa hintaa kuin noista muista 370 zetoista, vaikka niissä on sport-paketti mukana. Niin joo ja base-mallin tunnistaa lisäksi myös tynkä-mallisesta takakontista, jossa ei ole minkäänlaista spoileria. Sport-varusteluun kuuluu pieni takaspoikka.

Käytin Zetan öljynvaihdossa AD:lla ja pyysin samalla tsekkaamaan läpi että onko mitään pommeja näkyvillä, katsastus kun tulossa, hyvä tietää ennakkoon jos on jotain mitä pitää korjailla. Ostin auton syksyllä ja ollut siis vähän epäilyksiä että jotain saattaa olla. Jarrupalat kohta lopussa ja takavakaajan pystytangoissa vähän väljää, nämä saa onneksi hoidettua itse, tai ainakin palojen vaihdon, muuta eivät löytäneet tai kertoneet.

Airbagin valo on vilkkunut koko ajan, sille en ollut mitään tehnyt, eivätkä tehneet huollossakaan kun ei oltu varattu aikaa siihen. Saivat nollattua sen valon, mutta pitkäkestoinen vikakoodi sinne jäi vielä, mitä eivät saa nollattua. Vikakoodi on b1129, eli "Front RH side airbag module circuit is open".

Onko kellään vinkkiä miten ja mistä tuota kantsis lähteä tutkimaan ja onko edes mahdollista itse korjata?

Hifistysprojekti on käynnissä, penkkien takaa kaikki muoviosat on ympäri tallia, STP black goldia tulee vähän joka paikkaan ja sen päälle pitäis kekkasta jotain mattoa vielä. Virtapiuhan sain vedettyä apukuskin puolelta ja RCA:t, herätevirran ja etukaiutinpiuhat kuskin puolelta suht helposti. Takakaiuttimien tilalle tein 5,25" koaksiaaleille adapterit mdf-levystä, taitaa olla hilkulla mahtuuko sit sinne muovin alle :) Vahvistimet tulee vararenkaan paikalle, niitten päälle pitäis keksiä vielä uus kontin pohjalevy. Ja etukaiuttimien paikat pitää vielä miettiä kokonaan mitä ja miten.