Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

2 220 posts in this topic

Nyt kun tuli lumi maahan, niin tarttis hommata varmaan talvirenkaat kun meinasin ajella läpi vuoden :)

Orkkis Raysit löytyis, mutta ei kiinnostais venkslata kumeja yksillä vanteilla. 17" alut hakusassa, näöllä tai merkillä nyt tässä kohtaa ei oo mitään väliä.

Mulla nuo ET:t ja keskireiät vähän hukassa, näissä oikea pulttijako, mutta meniskö alle heittämällä tai kikkailulla?

http://www.vannehaku.fi/55169/enkei-17-alumiinivanteet-225-45-kitkarenkaat/

http://www.vannehaku.fi/52434/nissan-alkuperaisvanteet-17-alumiinivanteet-215-60-kesarenkaat/

http://www.vannehaku.fi/55455/ford-mustang-alkuperaiset-17-alumiinivanteet-225-50-nastarenkaat/

http://www.vannehaku.fi/55456/17-alumiinivanteet-225-50-kitkarenkaat/

Mulla ois yhet ylimääräset orkkis 18": set, jos kiinnostaa. Joko mustaks pulverimaalattuna (ihan skidisti vihertävä). Tai valkosena upealla spray maalauksella :)

Melkein suosittelisin ostamaan juuri orkkis 18". Ne on parhaan näköiset ja menee ilman kikkailuja. Onhan 17 renkaat toki vähän edullisemmat kuin 18 mutta ei noissa järkyttäviä eroja enää nykypäivänä ole.

Noissa sun linkittämissä on kaikissa oikeastaan liian pieni leveys (pitäisi olla n. 8") sekä et luku on liian suuri. Jarrut eivät esim. EP3:sen vanteisiin tule menemmään. Keskireikäkin on väärä mutta siitä nyt selviää toki soviterenkaalla.

Ja vaikka joku noista menisikin kikkailulla niin kyllähän se ihan karsealta näyttäisi ilman spacereita noilla offset luvuilla.

Olikos jollain jenkkituonti zeta? Mietin noita vastaavuustodistuksia, jos yrittäisi saada ahdinta ihan virallisesti kilpiin. Uuden ohjeistuksen mukaan homman pitäisi toimia niin, että vastaavuustodistuksella ja carb-todistuksella pitäis saada remmi leimaan.

Toinen kyssäri koskee ecu:ja. Jenkeissä on vähän erilainen moottorinohjausboksi. Niitä näyttäisi olevan aika halvalla saatavilla. Uprev ei pysty tekemään reaaliajassa muutoksia EU-moottoriohjaukseen, mutta jenkki moottoriohjaukseen pystyy. Eli toi ois aika hyvä päivitys ja helpottais auton säätöä. Meneeköhän noi liittimet päikseen, eli onnistuisko vaan vaihtaa USAecu euro-ecun tilalle?

On täällä foorumilla pyörinyt ainakin yksi jenkkizetan omistaja, en nyt muista nickiä mutta valkoinen zeta automaattilaatikolla muistaakseni.

ECU:n johtosarjoista en tiedä mutta nopean googlettelun perusteella ECU hanskaa myös jotain avaimiin liittyvää elektronista ajonestoa tai jotakin semmoista eli ihan heittämälle se uusi ECU ei varmaankaan ala toimimaan vaan sinne pitää ehkä joku security key tai joku ohjelmoida samaksi kuin vanhassa ECUssa?

Uprevilla saa NATSin pois, mutta oihan se hyvä olla. Täytyy varmaan kaivaa jostain kuvat ecujen pinneistä ja sit vaan testata, jos ovat yhteneväiset.

Olikos jollain jenkkituonti zeta? Mietin noita vastaavuustodistuksia, jos yrittäisi saada ahdinta ihan virallisesti kilpiin. Uuden ohjeistuksen mukaan homman pitäisi toimia niin, että vastaavuustodistuksella ja carb-todistuksella pitäis saada remmi leimaan.

Mulla on Nissan Nordicin kirjoittama "vastaavuustodistus" ja katsurit ainakin mulle vaan vittuili kun sitä näytin. Tosin en kyllä nyt tosta todistuksesta oikeen tiedä, ei siinä missään sanota suoraan että on vastaava kuin jenkeissä. Pitäs vissiin olla jonkun jenkkizetan tehdastodistus ja oman vastaava ja niitä verratuttaa katsurilla keskenään tms.

En nyt kuitenkaan väitä tietäväni.

Akun vaihto edessä. Auto ollut nyt seisonnassa ja jatkuvassa ylläpitolatauksessa. Ennen paukkupakkasia jännite oli ihan OK mutta nyt kävin tsekkaamassa joululomien jälkeen niin oli jatkuvasta latauksesta huolimatta crashannyt 9.5V:iin jännite.

Varmaan olisi pitänyt vaihtaa tuo akku jo viime vuonna kun se pääsi talvella seisonnassa syväpurkautumaan mutta sain sen elvytettyä takaisin. Ilmeisesti akku kuitenkin otti siipeensä sen verran, että kylmänkesto ihan olematon.

Lämpenisi nyt nuo kelit niin saisi otettua zetan ajoon. Otan todennäköisesti liikenteeseen pääsiäisen jälkeen. Mites muut, joko on otettu ajoon? Näin muuten tuossa yksi päivä kotimatkalla punaisen jenkkituontizetan Tuusulanväylällä. En ehtinyt näkemään oliko DE vai HR.

Pakko olisi pian saada harrasteauto ajoon, koska talven aikana ollut käsittämätön autokuume. Olen katsonut varmasti kymmeniä videoita BMW M3 E92:sta ja Porsche Cayman S:stä. Molemmat ovat olleet mielessäni mahdolliseksi seuraajaksi sitten kun joskus siirryn zetasta eteenpäin. Onko foorumilaisilla kokemusta jommastakummasta noista? Ennakkoasenne mulla on, että toi bemu noista ehkä vähän tylsempi, koska näyttää vaan turhan paljon tavalliselta bemarilta. Cayman S:n näin livenä pari päivää sitten futistreenien parkkipaikalla ja oli kyllä todella nätti auto.

Eiks sun pitäny hommata 370z? :)

Joo katellaan josko jossain vaiheessa kesää pääsisi ajoon asti, realistisesti tuskin ennen elokuuta.

Eiks sun pitäny hommata 370z? :)

Noi mun himoitsemat autot vaihtuu viikottain ja siks tarttisinkin sen zetan nyt prkle ajoon ennen kuin ostan jotain :)

Onnea oman projektisi kanssa, vaikuttaa aika mittavalta hankkeelta. Toivottavasti saat tän kesän aikana ajoon.

Oma olisi tarkoitus kaivaa ajoon parin viikon päästä kun pidän "talviloman". Toivottavasti ei iske mitään takatalvea.

Dreadnaughtin vaihtoehdoista Possu olisi ehdottomasti parempi. Hieno auto tuo M3:nenkin on, mutta kun se on Bemari.. :P

Mäkin oon vähän miettiny, jos vaihtais Zetan ja mun käyttiksen E92 M3 sedaniin tai 3.0 TFSI S4:seen. Caterhamilla ajetaan radalla, niin vois olla vähän tommonen luksus paikallaan. Ei vaan oikein oo käyttöö kahelle ratapelille. Eikä täs perheellisenä enää paljo oo aikaa ajella.

Toisaalta muistan et viime keväänä oli aika levee hymy, kun ajoin ekan kerran zetalla. Lisäks DNSF ratapäivät on pirun hauskoja ja siellä käy kiva porukka.

Jos ei ois Caterhamia, niin Cayman ois mun valinta ehdottomasti ennen M3:sta. Tosin en oo ajanu kummalakaan. Oon ainoastaan ollut M3:sen kyydissä Nurrella ja ajanu Boxsterilla. Ehdoton unelma auto ois Cayman GT4, mut se varmaan jää ikuiseks haaveeks.

Mulla on tavoitteena, että Zeta on iskussa viimeistään Heinäkuussa. Tää kesä mennään etanolilla vaparina ja talvella pohditaan meneekö eurot auton vaihtoon vai laitetaanko remmi takas keulille.

tai 3.0 TFSI S4:seen

Tästä oon kuullut kyllä paljon huonoa. Mutta ei omakohtaisia kokemuksia. Bemmusta ei mitään käryä.

Täytyy kompata Zergfestiä tuossa yllä. Muutaman Audi harrastajan tuntien ja noista jonkun verran lukeneena niin melko vikaherkkiä laitoksia tuntuisivat olevan. Ja jokaisen vian ehjääminen maksaa hunajaa..

E: tuli väärään osioon, voi poistaa.

Edited by Mätsi

Kyllä laittaa taas kivasti asioita perspektiiviin kun vein työsuhdeauton huoltoon ja sijaisautoksi lykättiin Skoda Citigo. Ilmeisesti kolmepyttynen turboton kone ja 75 hevosvoimaa. Ihan käsittämätön kottero ja ei liiku mihinkään. Parasta on, ettei ne olleet pesseet sitä ja se on yltä päältä paskanen :D

Faceliftaus jatkuu etuvalojen kera. Henkilökohtainen mielipide on että on noi isommat projektorit vaan paremman näköiset.

Facelift_Etuvalot.jpg

HR-pelti enää puuttuu. Mäkin kyl diggaan noista projektoreista, mut on ollu muitakin rahareikiä :)

Siistithän noi facelift projektorit on.

Olen silloin tällöin leikitellyt ajatuksella, että vaihtaisin CD009 laatikon nykyisen tilalle. Nykyinen toimii muuten hyvin mutta kutosvaihteen synkrot rutisee ellei laita sisään hyyyyviiiin rauhallisesti. Kustannukset vaan mietityttää. Laatikko maksaa uutena jenkeissä 1600USD ja rahdit, verot sun muut päälle niin halpaa ei ole. Lisäksi pitäisi löytää joku nyrkkipaja joka laittaa sen kohtuuhintaan kiinni.

Pexihän on käsittääkseni laittanut tuon uuden lootan autoonsa, joten hänellä lienee näkemystä tähän asiaan? Kantsiiko tuota laatikkoa metsästää käytettynä Euroopasta vai ostaa uutena jenkeistä?

Älyttömiä summia tuohonkaan ei viitsisi uhrata koska muut vaihteet toimii toistaiseksi OK ja tuo kutosen rutina ei haittaa kun osaan välttää sen. Mitä olen lueskellut, niin näitä vanhoja lootia ei välttämättä kannata rebuildata koska näissä vaan on niin paska design että on vaan ajan kysymys milloin joku toinen vaihde alkaa rutisemaan, parasta siis vaihtaa suosiolla CD009 jos jotain vaihderemppaa meinaa ylipäänsä tehdä.

Tällä viikolla otan oman zetan ajoon, alkaa kelit ollaa kohdallaan.

Ordinarymen zeta muuten taas myynnissä uuden omistajan toimesta: http://www.nettiauto.com/nissan/350z/7888418

Mä voisin ostaakin tuollaisen leimalla olevan turbotetun zetan mutta ulkonäkö tuossa yksilössä ei ole omaan makuuni, arvostaisin alkuperäistä oranssia maalausta ja siihen ehkä Nismon puskuri niin riittäis tuunauspuolelta mulle.