Jump to content
Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

Recommended Posts

Dreadnaught    16
Nyt on Zetasta kaupat tehty ja auto omissa nimissä niin voi vähän huudella jo :)

Löytyykö joltain muuten suoraan ko. auton värikoodi? Tai mistä löydän sen helpoiten?

Onneksi olkoon. Vanteista en tykkää mutta ne meneekin sulla vaihtoon. Raysit on todella hyvät vanteet ja sopii mielestäni auton kanssa paljon paremmin yhteen kuin nuo mitkä sulla nyt.

Värikoodi on moottoritilassa, muistaakseni jossain akun lähellä olevassa lätkässä. Se koodi on kai A17, lähteenä tämä: http://www.courtesyparts.com/touch_up_paint.php?cPath=714

Zergfest    41
Nyt on Zetasta kaupat tehty ja auto omissa nimissä niin voi vähän huudella jo :)

Madallussarja on asennettu joskus, ei tietoa mikä, rekkarissa on maininta. Etabetan vanteet mitkä tuli mukana on ihan ruvella, joka vanne ajettu katukiveyksiin ja ainakin yksi saattaa olla soikea.

Ensi maanantaina menee korjaamolle ja vaihdetaan laakeri etuvasemmalle, jyrisee ja tärisyttää niin paljon että vielä ei ole täyttä ajonautintoa saanut irti, osa johtuu varmaan myös noista vanteista. Raysin vanteet kerkesin jo hommaamaan, ensi viikolla saan ne alle.

Vapaavirtaussuodin, kartiomallinen, löytyi konehuoneesta, muuten taitaa olla ihan vakio. Boset ja sähköpenkit löytyy sisältä.

Löytyykö joltain muuten suoraan ko. auton värikoodi? Tai mistä löydän sen helpoiten?

Onnea hankinnasta ja tervetuloa joukkoon! :)

Jos aiot suuremmin revitellä, ja kartiosuodatin on konehuoneessa niin suosittelisin jonkinmoisen lämpöpellin tms siihen väliin. Dreadnaught teki jonkun oman patentin muistaakseni?

Boset ei oikeen oo mistään kotosin. Jos Audiopuoli kiinnostaa niin mä uppaisin ne. Itseäni siis ei kiinnosta, joten mullakin boset. :)

Väri näyttäis olevan Le Mans Sunset, oiskohan just ollu tuo A17 koodi millä maalautin puskurin. Sävyeroa tuli sen verran että suurennuslasilla huomaa, käytännössä ei.

http://gtcarlot.com/colors/Nissan/All/350Z/

JV-Z    2

Noi tuulettimen lavat renkaiden sisässä on karmeat ja etabeta on niin teinien massavanne ettei mitään rajaa. Vakio Rays pesee noi mennen tullen kunhan laittaa vain spaceria väliin.

Moottoritilan vapaavirtaussuodattimet voivat aiheuttaa jopa tehon menetystä lämmön takia. Toi koteloitu vakiokin on suoraan läpivirtaava joten en usko että senkään takia mitään hyötyä tulee.

Mulla oli konehuoneessa filsu aikaisemmin ja kesällä imulämmöt pyöri pahimmillaan 70 - 80 asteessa. Pieni siirto kylmälle puolelle ja sen jälkeen max ero ulkoilmaan n. 8-10 astetta jopa liikennevaloissa. Tällä oli siis erittäin suuri vaikutus. Vakiokotelon kanssa en ole seurannut lämpöjä mutta lähes kylmältä puoleltahan se imi.

Bose on brändi joka vetoaa porvareihin mutta muuten se on niin perustasoa kuin olla ja voi.

Ja parhaan värin valitsit :) Ja kuten todettu, A17 on se värikoodi.

bro2    10

Tänks. Värikoodi löyty akun kohdilla konehuoneen puolella olevasta lätkäst, oli juuri tuo A17.

Suodatinsysteemi on tällainen:

WP_20150917_003_zps7brzkuet.jpg

Onko hajua onko tuo joku itsetehty vai mikä? Itse suodatin ainakin pitäisi vaihtaa, käyköhän tuohon joku perusmalli? Esim. jos katsoo mitat ja valkkaa täältä: http://www.knfilters.com/search/univcone.aspx

Audiopuoli tulee muuttumaan kyllä. Auton hommaamisen alkusykäys oli löytää aihio missä on soitin vaihdettavissa (ei mikään monitoiminäyttö missä ohjaus "soittimelta") ja lopulta päädyttiin tähän Zetaan. Muinoin autoja on vähän hifistelty perusvehkeillä, ekaan Audiin vehkeet asensi Hifiklubin porukka, myöhemmin asennellut itse pariin kertaan.

Alkuun ainakin vanhoilla kamoilla, Alpinen 1din soitin, Phoenix Goldin vahvistimet (XS-sarjaa löytyy 3 erilaista), PG 12" subi suljetussa kotelossa ja Bostonin pro erillissarja. Ens viikolla oon menossa käymään Tampereella ja samalla Powersetiltä hakemaan vaimennusmattoja, ja tiiä jos löytää jotain muutakin tarpeellista. Kaiuttimien ja subbarin päivitys on seuraava steppi, ei vaan kiinnosta nää perus-valmistajat vaan just PG tai Boston, niillä vaan ei oo maahantuontia ja ei helposti löydy nettikauppojakaan mistä helposti sais.

Johtosarja ja soittimen asennuspalikka pitäis tilata, tämä tuli vastaan mistä aattelin tilata:

http://incartec.co.uk/nissan/1929/1033/2044/148/Browser.aspx (tuosta nuo kolme ekaa) Vai oisko joku muu paikka mistä vois tilailla?

Dreadnaught    16

Mulla on filsuna Apexin vapari ja heatshieldiksi viritelty JWT pop chargerin mukana tuleva heatshield, jonka saa tilattua esim. Conceptzetalta erikseen.

Soittimen, kajarit ja vahvarin vaihdoin kesällä ja laitoin myös subbarin. Tein oman kotelon MDF:stä ja sain mahtumaan siihen vakiosubin takana olevaan tilaan. Tuolla "soittimen vaihto" ketjussa on jotain kuvia projektista. Zetassa kajarien valintaa rajottaa se, että kajarin magneetti ottaa helposti kiinni ikkunaan ja sit kun laittaa spaceria väliin niin kajari ottaa kiinni ovipahviin. Itellä suunnitelmissa rakentaa kaiutinpodi tähän tyyliin: http://streettechmag.com/2015/01/27/how-to-build-custom-door-panel-speaker-pods/

Jos menee pieleen niin ei tuhoudu kuin nuo kajarien ritilät, joita saa tilattua 18USD kpl hintaan jenkeistä. Tolla saisin asennettua vähän paremmat kajarit vielä omaan systeemiin kun ei rajota se syvyys. Maksimisyvyys mikä tohon oveen menee spacerin kanssa on jotain 68mm olikohan ja tosi monet kajarit on yli ton.

Soittimen kehikon tilasin ebaystä. Johtosarjana tämä: http://www.autostudio.fi/connects2-nissan-z350-bose-adapteri.html

Ja tosta Bosen laadusta...se on jopa surkeampi kuin merkittömät autojen vakiostereot. Esim. Skoda Octavioissa, joita mulla ollut 3kpl, on kaikissa ollut ihan vitusti parempi äänenlaatu ku niissä Bosen vehkeissä. Surkeimmat autostereot mitä olen kuullut. Toi minunkin systeemi tosin vaatii vielä parentelua. Just nuo kaiutinpaikat ja diskanttien asennus pitää tehdä uusiks kun ei ne kuulu kunnolla vakioritilöiden takaa. Sit ehkä lisää äänenvaimennusta ja kaikkee...

bro2    10

Tuo kaiutinpodi-systeemi näytti kyllä hyvältä ja fiksulta. Minkälainen on sen ritilän kiinnitys ovessa? Se tuossa rupes mietityttämään että jos se ritilä on huono rimpula, niin sit on kaiutin huonosti ovessa kiinni. Vai tajusinko oikein, että tuossa ei muuta kiinnitystä tullut.

Subbareita haaveilin siihen "kaarituen" alle, jos sais rakennettua siihen kotelon jotenkin siististi muotoon. Vahvarit menis varapyörän paikalle ja mdf-levystä uusi pohja kontille, saranointi siihen että vahvareille pääsee jos tarvetta.

Mun tän hetken audiot tulee eturenkaasta, ei oo vielä bosea tullu kunnolla ees kuunneltua. Eipä sillä, en kyllä luota että ne hyvät ois, kyllä se aina tarvii asennella kunnolliset jos haluaa kuunnella oikeasti. Pihassa on III Ocu ja siinä Cantonin systeemit, ihan hyvin niillä on pärjänny kun ei oo ollu parempaa mihin verrata :)

Dreadnaught    16
Tuo kaiutinpodi-systeemi näytti kyllä hyvältä ja fiksulta. Minkälainen on sen ritilän kiinnitys ovessa? Se tuossa rupes mietityttämään että jos se ritilä on huono rimpula, niin sit on kaiutin huonosti ovessa kiinni. Vai tajusinko oikein, että tuossa ei muuta kiinnitystä tullut.

Subbareita haaveilin siihen "kaarituen" alle, jos sais rakennettua siihen kotelon jotenkin siististi muotoon. Vahvarit menis varapyörän paikalle ja mdf-levystä uusi pohja kontille, saranointi siihen että vahvareille pääsee jos tarvetta.

Mun tän hetken audiot tulee eturenkaasta, ei oo vielä bosea tullu kunnolla ees kuunneltua. Eipä sillä, en kyllä luota että ne hyvät ois, kyllä se aina tarvii asennella kunnolliset jos haluaa kuunnella oikeasti. Pihassa on III Ocu ja siinä Cantonin systeemit, ihan hyvin niillä on pärjänny kun ei oo ollu parempaa mihin verrata :)

Mua mietityttää ihan sama asia koska toi kaiutinritilä on ovessa kiinni ainoastaan muovisilla klipseillä. Kenties siihen voisi sitten viritellä jotain taustapuolelle mutta ovipahveja en lähde poraamaan.

Jos nyt tekisin audioasennusta uudestaan, laittaisin subin just joko sen kaarituen alle tai sitten takakontin jompaankumpaan takanurkkaan lasikuituvalettu kotelo.

Zergfest    41

Kysäseppä nimimerkiltä jallu350z, heillä on näppärän näkönen viritys juurikin siinä kaarituen alla kajareita kontissa.

bro2    10

Putkisto on kanssa mikä ois ostoslistalla, cat-backki. Onko vinkkiä mitkä merkit ois hyviä ja mitkä kannattaa kiertää? Ääntä sais tulla enemmin lisää kuin vaimennusta :)

ConceptZetalta just kattelin Invidian cat-backkia, Stillen vois olla toinen, noissa hinnat on tuolla 1200$ hujakoilla mikä vois olla hyvin budjetissa.

Dreadnaught    16

Mulla on DC Sports catback ja se on muistaakseni vieläkin edullisempi. Ääntä lähtee käskyttäessä helkkaristi mutta mulla on myös CNT:n katit vakioiden tilalla. Itseäni eniten häiritsevä piirre tässä putkistossa on pitkässä matka-ajossa rasittavaksi käyvä "humina" ohjaamossa noin 2k rpm kohdalla, eli just niillä kierroksilla kun ajetaan pitkää matkaa vakionopeudella. Mut niinku joku joskus sano: ei zeta mikään Maybach ole :D

Mulla muuten vieläkin myynnissä tämä.

http://www.dnsf.org/forum/muuta/kirpputori/myyd%C3%A4%C3%A4n-auton-osat-ja-tarvikkeet/29963-motordyne-engineering-5-16-copper-iso-thermal-plenum-spacer-nissan-350z-03-06-vq35de

Tolla saa kanssa pientä piristystä koneelle.

Edited by Dreadnaught

jallu350z    2

Ohessa muutama kuva takaosan Kickerin subbarista ja Pioneerin E-sarjan takakajareista.

00 h sub .jpg

01 h kaikki.jpg

02 h kajarit.jpg

Edited by jallu350z

jallu350z    2

Pioneerin Chanpion vahvarit on piilotettu penkkien takana oleviin koteloihin. Soittimena toimii Pioneerin AVIC-F40BT.Mittaristojen ja ohjaimien kaikki valot on vaihdettu sinisiksi.

04 sub vahvari.jpg

03 h vahvari.jpg

05 h soitin.jpg

jallu350z    2

Oli pakko heittää vielä kesän muistot kuvana renkaiden vaihdosta heinäkuun puolesta välistä.Oikean puoleiset renkaat heitetty alle toukokuun alussa kun saatiin kilvet ja otettu alta heinäkuun puolessa välissä, kun kulutuspinta oli hieman vähissä.Vasemmalla uudet samat renkaat jotka vaihdettiin alle.

005 h kumi_003.jpg

P.S. Ei ollut muuten mun ajossa kuin muutaman kerran tänä aikana. Minneköhän se kumi onkaan jäänyt ????? ;)

JV-Z    2

Hieman on vähissä kulutuspinta. Teillähän renkaita näköjään ihan kulutetaankin eikä pidetä vain pyörivänä massana. Eipähän pääse menemään vanhaksi :)

bro2    10

Tuohon tyyliin mietiskelin just subbaria siihen.

Meinasin takakajareita orkkispaikoille, onkohan ne minkälaiset paikat, pystyykö helposti vaihtamaan ja saako uudet kiinni? Tuo "hattuhylly" kyllä hyvä idea vaihtoehdoksi. ...Ja heti rupes ideat taas lentämään ja siihen vois laittaa vaikka pari 8" subia lisäks ja isompi ois sit tuolla kaaren alla... :D

Saas nähä mitä sitä saa aikaseks talven aikan, vaikka ideoita on nyt vaikka ja kuinka.

Eilen illalla piti vähän testata ESPiä pois, sitähän oltiin risteyksessä poikittain, oli hytti täynnä käsiä että sain oikastua :D

Parkkiksella piti käydä pari kertaa pyöräyttämässä että tietää vähän miten käyttäytyy, pitää vielä käydä alkuviikosta kikkailemassa jossain ennenku vaihtaa uudet vanteet/renkaat alle, niin ei niitä tartte heti polttaa.

edit/lisäys:

Tadaa! Soittivat just korjaamolta, mihin oli maanantaille aika varattuna laakerin vaihtoon, että eivät saaneetkaan osaa. Merkkiliikkeestä sais 500 hintaan tai sit tilataan osa ja kestää viikkoja. Tän kun ois tienny viikko sitten kun ajan varasin, niin ois osat tullu jo Jenkeistä tai muualta. Eikun tonkimaan...

Kannattaisko samalla tilata molemmat etulaakerit kerralla?

Edited by bro2

Zergfest    41

Kannattaisko samalla tilata molemmat etulaakerit kerralla?

No säästää siinä rahdeissa, mutta jos toinen on ehjä niin en stressais. :)

Dreadnaught    16

Ajokausi alkaa mun osalta olla paketissa. Vien ehkä jo huomenna auton seisontaan, mutta riippuu kelistä. Jos on sadekeli niin en viitti, kun auto likaantuu matkalla, mutta jos hyvä keli niin sitten pesu ja vienti säilytykseen.

Ihan jees ajokausi oli surkeasta kesästä huolimatta. Sain stereoiden asennuksen tehtyä ja käytyä kerran radalla. Sterkkaprojekti tosin ei ole vielä valmis, mutta sitä on hyvä säätää talvella ja pitäähän jotain jättää ensi kesäksikin.

Dreadnaught    16

En saanut aikaiseksi viedä autoa vielä seisontaan.

Mutta tänään oli pari kertaa käynnistyksen yhteydessä sellasta ilmiötä, että kierrokset käy aika alhaalla ennen kuin auto "tokenee" ja vakiintuu tyhjäkäyntikierroksille. Tätä on mielestäni ollut aina silloin tällöin nimen omaan lämpimänä käynnistettäessä, mutta tänään kiinnitin tähän asiaan erityistä huomiota.

Vikakoodeja auto ei ole heittänyt muuta kuin lambdoihin liittyen pari kertaa tänä kesänä mutta ne johtuvat noista CNT:n kateista. Autossa on UTECin piggyback ECU, jonka kanssa googlailun perusteella on esiintynyt hot start-ongelmaa mutta ilmeisesti lähinnä jos on vaihdettu isommat suuttimet.

Tossa video minkä otin tänään, moottori siis lämpimänä ja AC päällä:

Ja se mikä on jännää että pari minuuttia ton videon jälkeen kun olin ajanut auton parkkiin niin kokeilin ottaa vielä yhden startin ja se oli mielestäni täysin normaali ilman RPM droppia.

Onko tää nyt vaan UTECin lieveilmiö vai pitääkö alkaa huolestumaan?

eljass    2

UTECin ohjelmakartan säädön kun vääntää nollille niin mun muistaakseni silloin on vakioecu sataprosenttisesti käytössä, sillä voisi kokeilla?

Dreadnaught    16
UTECin ohjelmakartan säädön kun vääntää nollille niin mun muistaakseni silloin on vakioecu sataprosenttisesti käytössä' date=' sillä voisi kokeilla?[/quote']

Diagnosoin jo hyvin todennäköisesti syyn. Akun miinusnapa oli löysällä. Huomasin tuon jo stereoita asennettaessa, että se ei tahdo kiristyä kunnolla enää ja nyt se oli taas löystynyt. Sain sen kiristettyä kelvolliseksi, mutta pitää vaihtaa se uuteen.

Stereoita asennettaessa kävi yhdessä vaiheessa niin, että auto startin yhteydessä aina hyytyi ja hetken mietittyäni tarkistin akkukenkien kiristyksen ja miinusnapa oli täysin löysällä. Kiristyksen jälkeen ongelma katosi tyystin, joten tästä syystä olen melko varma, että tuosta oli kyse.

Hmmm...onkohan mun bensa-antureiden täysin villi sekoilu myös johtunut paskasta maadoituksesta...pitää seurailla tilannetta. Ja ostaa nopsaan se uusi akkukenkä.

-Pexi-    26

Aika iso tosiaan se vakionapa. Mäkin vaihdoin sen, kun radalla lähti akusta kontakti ja katos Botnian pitkän vasemman jarrutuksessa ABS meinas tulla vähän tilannetta. Nopee homma kyllä ja ois pitäny tehä se heti.

Dreadnaught    16

Tää on jo aika wanha juttu, mutta ite huomasin tuossa pari päivää sitten. Katoin Netflixistä Captain America: Winter Soldieria. Noiden Marvel-leffojen alussahan tulee sellanen Marvel-logoanimaatio, missä vilisee nopeasti sarjakuvaruutuja. Yhdessä ruudussa vilahtaa auto ja olin varma, että näin 350Z:n. Asia jäi vaivaamaan, joten kelasin logoanimaation kohtaan ja etsin frame framelta sen kohdan, jossa vilahtaa auto. Ja perkele! Se on 350Z! Aika hyvin bongattu, vaikka itse sanonkin. Se ei nimittäin ole ruudussa kauaa.

http://www.motorworldhype.com/2014/05/random-hype-the-350z-may-be-the-marvel-superhero-you-didnt-know-about/

bro2    10

Eilen sain tehtyä laakeriremontin. Seittemisen tuntia otti kun kaverin kanssa tusattiin, yhdellä motonet-reissulla välissä. Toinen jarrusatulan pultti vähän pisti hanttiin ja laakeripesän alin pultti oli kyllä tosi vittumaisessa paikassa, mutta aukeshan sekin. Takaspäin menikin sitten paljon kivemmin.

Lauantain ilta-ajelut:

auto1_zpszioyoeru.jpg

Edited by bro2

Dreadnaught    16

Jyväskylä, eikö? Mä sieltä alunperin kotosin ja kesällä kävin pari kertaa zetalla siellä.

Kävin eilen viemässä zetan talviunille. Tää ajokausi oli tässä.