Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Sign in to follow this  
Followers 0
Ketzi

Lasien tummennus tummaan autoon?

16 posts in this topic

Jakaa varmaan tämäkin asia mielipiteitä, mutta mitäs porukka on mieltä tollasen harmaan s13 takasivulasien ja takalasien tummentamisesta? Auto ulkoisesti muuten vakio. Ja jos kalvot laittaa, niin mahdollisimman tummaa vaiko sitten lievällä tummennuksella? Kuvia olen jonkun verran katsellut, mutta yleensä autoissa ollut sitten muuta laitettuna paljolti..

Vai ilmanko paras?

Vs: Lasien tummennus tummaan autoon?

Jakaa varmaan tämäkin asia mielipiteitä, mutta mitäs porukka on mieltä tollasen harmaan s13 takasivulasien ja takalasien tummentamisesta? Auto ulkoisesti muuten vakio. Ja jos kalvot laittaa, niin mahdollisimman tummaa vaiko sitten lievällä tummennuksella? Kuvia olen jonkun verran katsellut, mutta yleensä autoissa ollut sitten muuta laitettuna paljolti..

Vai ilmanko paras?

makuasia sanoi koira kun muniansa nuoli.

Ite tummenutin juuri keskiviikkona ko. värisen s13 mustilla 5% kalvoilla. Ainakin allekirjoittaneen silmään näyttää hyvältä.

Saisitkos kuvia jonnekin esille? :)

Ehdottomasti niin tummat ku vaan saa! itellä just noi 5% kalvot ja ihan pirun nätin näköinen.. vanhassa (harmaassa) S13 oli myös noi samat kalvot ja hieno oli täytyy sanoa! ;) Mun mielestä S13 on must juttu tummentaa takalasit! :)

OT: kuvia ois, mutta ei sivua minne upata. Ehdotuksia (ei nyt viittis alkaa rekisteröitymään sen takia)?

OT: kuvia ois, mutta ei sivua minne upata. Ehdotuksia (ei nyt viittis alkaa rekisteröitymään sen takia)?

Laita vaikka tonne (http://imageshack.us/) jos et muuta keksi ja suora linkki sit foorumille ::)

Tässäpä pari:

16401984qi6.jpg

43019225tt1.jpg

img0113wz3.jpg

toi on kyl nätti! Sävykän ei paljon eroa, jee :-*

Mun mielestä tummennetaan kaikki lasit yhtä tummiksi (poislukien tuulilasi) tai ei tummenneta ollenkaan. Kaikki missä osa laseista on tummennettu, näyttää typerältä.

Tää siis vaan mun mielipide, mutta niitähän tässä kysyttiinkin.

Mun mielestä tummennetaan kaikki lasit yhtä tummiksi (poislukien tuulilasi) tai ei tummenneta ollenkaan. Kaikki missä osa laseista on tummennettu, näyttää typerältä.

Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Kyllä se hyvännäköinen on jos etusivulasitkin tummat, mutta eipä tuo suomen tieliikenne lainsäädäntö sitä hyväksy ja vanhemmissa autoissa vielä tarkempaan se huomataan kuin uusissa :-[

Mielipidekysymyksiä, todellakin.

Noihin lopputuloksiin vaan vaikuttaa niin monta tekijää: ikkunapinta-ala, sisustan väri, käytetty kalvo ja jopa auton väri..

Mutta siinä olen Alen kanssa täysin samoilla linjoilla että mikään ei ole typerämmän näköistä kuin jätesäkkitummalla vedetty takapää ja akvaarioetusivulasit.

Väitän että pienellä miettimisellä ja jopa kokeilulla voidaan vaikuttavista tekijöistä huolimatta rakennella "saumaton" tummennus, laillisesti tai vähemmän laillisesti.

Yleisesti olen itse kikkaillut koko laitteen läpi melko hailulla kalvolla (50% tai oikein vaalealla sisustalla ja isoilla ikkunoilla 32%) tai sitten käyttänyt kahta-kolmea eri tummuutta jos etuikkunoihin ei haluta kajota.

Jos kokonaisuus on harkittu ja etusivut tehty hyvin, niin niihin ei välttämättä kiinnitetä huomiota edes katsastuksessa.

Aivan eri asia onko tehty ajatuksella vai haettu paikallisen autotarvikeliikkeen hyllystä tumminta halppispakettikalvoa ja lääppästy se paikkaansa tuulisena kevätpäivänä talon ajotiellä.

No kyllähän se näyttää sopivan :)

Joo,samaa mieltä. Näistä tulee mulle ainakin hiukan sellanen Amis/laatikko tunnelma. Mutta nää on tosiaan mielipidekysymyksiä,toinen tykkää,toinen ei..

Velipojalla s13 kans nuo 5% kalvot pitäs viel katto maalaa mustaks et tulis nätti.Omaan silmään sopii paremmin että kaikki lasit tummat paitsi tuulilasi, tai sit ei kalvoja ollenkaan.

Onko kukaan sattunut tummentamaan 50%-25% kalvoilla pelkästään taka-ja takasivuikkunoita? Vai meneeköhän hölmön näköiseksi.. Lasin reunathan on mustaa ja sit sävy on todennäköisesti vielä erilainen kun auton väri..

Meikäläistä kiinnostaisi nähdä myös kuvia jostain hieman läpinäkyvämmistä ikkunoista. Omassa pirssissä kun on takasivuikkunat lähes mustat ja takalasi ihan kirkas... on ollut mielessä että repiäkkö kaikki kalvot kokonaan pois vai sävyttää hieman tummaksi vaan takaikkunoita?

Tuo musta ei meikäläisen päähän oikeen istu.

itse ainakin ehdottaisin et jos tummentaa lasit niin kaikki kerralla ja ei kaikkein tummemmalla. itellä on kaikki lasit tummennettu 35% ja ite oon ollut noihin tyytyväinen, ja jos muuttaisin tummennusta johonkin suuntaan niin haaleemmaksi ehdottomasti.

tossa ois pari ikivanhaan ja huonoa kuvaa mut noista näkee hyvin et valosassa noi on aika haaleet mut kun vähänkin pimenee niin näyttää aika tummilta, ja sx:n lasit on aika pyöreät niin valo heijastuu silleen et välillä näyttää vähän liiankin tummilta. mut kukin tosiaan taklaa tyylillään ;)

kuva_015.jpg

kuva_053.jpg

ai niin ja noilla on päästy läpi jopa katsastuksesta.