Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Jaibara

Ilmastoinnista

126 posts in this topic

Vs: Ilmastoinnista

Tarkasta ne aineet. Ei meinaan lähde päälle kompura jos on tyhjä/melkein tyhjä järjestelmä.

Juu, kunhan ainoa paikallinen korjaamo joka näin vanhoja laitteita täyttää vain saa lisää R-12 korvaavaa ainetta varastoon. Kuulemma saatavuus aika heikkoa näiden helteiden jälkeen.

Tuskin tuo sulake nyt silti palanut on vähäisen nestemäärän takia?

no ei pitäis, onhan se mahdollista toki kun kompura kytkeytyy päälle paljon tiuhempaan tahtiin jos nesteet on loppumassa, että se sen on napsassu. en mä siitä viä ressais jos kerran se ei polttanu sitä uudestaan. Alota siitä et katot onko siä ainetta

eli heti ku se magneettikytkin lähtee pyöriin ni menee sulake.. mut sit taas ei se ihan rikki voi olla ku auto käynnissä ja ac päällä annoin akulta hyppyvirtaa sinne ni ihan hyvin se kytkeytyy ja lähtee pyöriin..

...kunnes johto sulaa tai joku muu, tällä kertaa komponentti palaa sulakkeen sijaan.. ::)

Itsellä samanmoinen ongelma. Tosin, sulake kestää minutista varttiin. Päivästä riippuen..

Työn alla siis vielä. Magneettikytkimen olen jo itseltäni vaihtanut, eikä se auttanut.

ootko löytäny tohon mitään ratkaisua? itse ostin uuden kompuran kokonaan ja nyt on japanimportsilta tulossa r33 kuivain ja sit vaihtelen noita tiivisteitä jne.. ja sit voiki alkaa laittaan r134a ainetta sisään :) olikohan se nyt niin et tuossa r32:ssa on ne vanhemmat täyttöventtiilit et neki pitäis vaihtaa r33 vastaavaan ?

Liittimet on joo vanhemman malliset. Niihin saa kyllä muutoskappaleet uusille liittimille. En kyllä osaa tarkemmin sanoo mistä mutta sellaset kyllä oon nähny.

eli heti ku se magneettikytkin lähtee pyöriin ni menee sulake.. mut sit taas ei se ihan rikki voi olla ku auto käynnissä ja ac päällä annoin akulta hyppyvirtaa sinne ni ihan hyvin se kytkeytyy ja lähtee pyöriin..

...kunnes johto sulaa tai joku muu, tällä kertaa komponentti palaa sulakkeen sijaan.. ::)

Itsellä samanmoinen ongelma. Tosin, sulake kestää minutista varttiin. Päivästä riippuen..

Työn alla siis vielä. Magneettikytkimen olen jo itseltäni vaihtanut, eikä se auttanut.

ootko löytäny tohon mitään ratkaisua? itse ostin uuden kompuran kokonaan ja nyt on japanimportsilta tulossa r33 kuivain ja sit vaihtelen noita tiivisteitä jne.. ja sit voiki alkaa laittaan r134a ainetta sisään :)

En ole. Alle 1000km tullut tänä kesänä "ylimääräistä" ajoa (loput radalla), joten ei ole ollut edes tarvetta ilmastoinnille sen kummemmin.

Suosinut ikkunat auki -ajoa kyseiset päivät.

Uusi kompura ei ole vaihtoehto. Se kun tuskin on vika sulakkeen polttamiseen.

Talven aikana ja ensi kesänä taas sitten näillä näkymin...

no en tiiä ku kokeilin sitä että akulta suoraan johto kompuralle ja sulake siihen väliin ni pamahtaa samantien, kokeilin tällä uudella kompuralla samaa ni ei pala sulake . sillon ku toi järjestelmä täytettiin ni sinne ei laitettu sitä öljyä kylmäaineiden sekaan. ja sit jos siin kompurassakaan ei ollu yhtään sitä öljyä ni voihan se olla et se on kilkannu >:(

Mikäli se kompura on kilkannut, niin sehän joko:

A) sammuttaa moottorin, koska on jumissa eikä pyöri

B) ilmastoinnin hihna vain luistaa, koska kompura ei pyöri (ja moottori jaksaa pysyä käynnissä)

Siinä kompurassahan on periaatteessa vain yksi sähkökomponentti: magneettikytkin.

Eli vain kela. Se, jos joku polttaa sulakkeen, ei siis itse kompura.

Ja mitä tosiaan omaan tapaukseen tulee, niin olen jo vaihtanut tuon magneettikytkimen.

noh se selviää sitten aikanaan että toimiiko vai ei, kunhan sais vähän motivaatiota alkaa remppahommiin, tosin nää ilmat vois toimia ihan hyvänä motivaattorina ;D

Saitko ilmastointia toimimaan sillä mun kompuralla, ilmoittele miten käy =P

tuohon ylhäällä olevaan kysymykseen olisin edelleen vastausta vailla!

lämpöongelman syy jo löytyi mutta mihin tuo kuskin jalkotilassa oleva tappi kuuluu?

edit. huippu funky

Joo hetken kun kuvaa katseli ja viimeistään kun tuolla omassa ropposessa konttasi niin helposti sille paikka löytyi...

Kuvasi vaan oli hassussa kulmassa. (joo on kiva kuvata... mulla jäi pää polkimien ja kojelaudan väliin jumiin... ;D )

Pelti ohjurin takana varmaan piilossa tuo muovinen varsi johon kikkaillaan kiinni, voi tietty olla rikki / halki tai jotain kun kerran irroitettu.

Tuossa kuvat mihin se siis kuuluu.

1.jpg

2.jpg

By the way samalla kun sielä konttaat niin pistä teipin pala tuohon sun puhaltimen putkeen jossa on reikä. Ilmeisesti jotain johtoja vedetty sitä kautta. ;)

Kertokaas mulle tietävät kun en ole ehjää esimerkkiä nähnyt että miten toi tappi tulee tuohon servoon kiinni?

mulla on ehjä servo nyt mutta en keksi miten se tuohon kiinni tulee, ilmeisesti multa puuttuu jotain mutta voisiko joku laittaa kuvan että mitä. on juuri tuon peltilipareen takana noissa kuvissa :( kiitooooos! :D

Mitä kylmäainetta ja kuinka paljon ? Kyseessä R32 gts-t -91

Mitä kylmäainetta ja kuinka paljon ? Kyseessä R32 gts-t -91

R12 650g-750g

tuohon ylhäällä olevaan kysymykseen olisin edelleen vastausta vailla!

lämpöongelman syy jo löytyi mutta mihin tuo kuskin jalkotilassa oleva tappi kuuluu?

edit. huippu funky

Joo hetken kun kuvaa katseli ja viimeistään kun tuolla omassa ropposessa konttasi niin helposti sille paikka löytyi...

Kuvasi vaan oli hassussa kulmassa. (joo on kiva kuvata... mulla jäi pää polkimien ja kojelaudan väliin jumiin... ;D )

Pelti ohjurin takana varmaan piilossa tuo muovinen varsi johon kikkaillaan kiinni, voi tietty olla rikki / halki tai jotain kun kerran irroitettu.

Tuossa kuvat mihin se siis kuuluu.

1.jpg

2.jpg

By the way samalla kun sielä konttaat niin pistä teipin pala tuohon sun puhaltimen putkeen jossa on reikä. Ilmeisesti jotain johtoja vedetty sitä kautta. ;)

Kertokaas mulle tietävät kun en ole ehjää esimerkkiä nähnyt että miten toi tappi tulee tuohon servoon kiinni?

mulla on ehjä servo nyt mutta en keksi miten se tuohon kiinni tulee, ilmeisesti multa puuttuu jotain mutta voisiko joku laittaa kuvan että mitä. on juuri tuon peltilipareen takana noissa kuvissa :( kiitooooos! :D

up!

tietääkös kukaan onko ilmastoinnin kompura sama gts ja gt-r r32 malleissa?

Onko joku tutkinut tämän jo? Itselläni samoja ongelmia, sulake kestää 5-15min ja palaa sitten.

Millanen/kuinka pitkä ilmastointi laitteen hihna on R33 skylinessä? ei ole varmaan väliä mistä hommaa jos vaan sais oikeet specsit selville.

Huomasin tossa vaan että hihna puuttuu kokonaan...

Millanen/kuinka pitkä ilmastointi laitteen hihna on R33 skylinessä? ei ole varmaan väliä mistä hommaa jos vaan sais oikeet specsit selville.

Huomasin tossa vaan että hihna puuttuu kokonaan...

4PK910

Onko joku tutkinut tämän jo? Itselläni samoja ongelmia, sulake kestää 5-15min ja palaa sitten.

Mäkin luovutin ja oon ajellu ikkunat auki :D ootko sä keksiny tähän mystiseen vikaan ratkaisua?

Itellä on käynny tässä mielessä että voisko se kuivain olla jotenki tukossa.. >:(

Mäkin luovutin ja oon ajellu ikkunat auki :D ootko sä keksiny tähän mystiseen vikaan ratkaisua?

Itellä on käynny tässä mielessä että voisko se kuivain olla jotenki tukossa.. >:(

Ei vaikuta kuivaimen tukkoisuus sulakkeen palamiseen

ootko sä keksiny tähän mystiseen vikaan ratkaisua?

Kyllä, yksi ilta sähkärin kanssa perehdyttii vähän syvällisemmin tähän. Vika on magneettikytkimessä, se pääsee lyömää välillä maihin. Tuntuisi olevan ihan tyyppivika, kun niin monella samanlaisia ongelmia?

JaneZki, oliko se sun vaihtamas magneettikytkin käytetty? Jos siinä oli sama vika?

Mitähän mahtaa uusi maksaa? :D

JaneZki, oliko se sun vaihtamas magneettikytkin käytetty? Jos siinä oli sama vika?

Mitähän mahtaa uusi maksaa? :D

oli käytetty joo, joskin taas muistaakseni toimivasta järjestelmästä irroitettu.

Miten totesitte maihin lyönnin? Ja löysittekö syytä sille?

En oo purkanu, niin en osaa vielä sanoa mistä johtuu. Enkä lähiviikkoina kerkee sinne sorkkimaan.

Uusin releen ja akun väliset johdot ja vaihdoin releen ja releen-kompressorin välisen johdon, eli kaikki +12v johdot. Sit amperi mittari releen ja kompressorin johdon väliin ja odottelemaan. Aluksi näytti hyvää, magneettikytkin vei 1A luokkaa kytkettynä ja 0A poissa päältä. Sit jossain vaiheessa mittarissa vilahti +20A ja sulake napsahti.

Vika voi siis olla joko kelassa tai sit liittimen ja kelan välinen johto.

Aluksi näytti hyvää, magneettikytkin vei 1A luokkaa kytkettynä ja 0A poissa päältä. Sit jossain vaiheessa mittarissa vilahti +20A ja sulake napsahti.

En ole ihan perillä tuosta ilmastoinnin kytkeytymisen periaatteesta, mutta eikö se magneettikytkin ole se mikä katkoo jatkuvasti ilmastointia pois päältä ja päälle. Kuulee siis ihan kierrosten heittelystä kun menee "päälle".

Vai onko magneettikytkin jatkuvasti päällä ja sitä katkotaan jotenkin muuten?

Meinaan vaan sitä, että kyllähän hetkellinen kytkeytymisvirta on aina todella paljon isompi kuin se "pitovirta".