Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Sign in to follow this  
Followers 0
jonipeippo

RB26DETT öljynpaineet kuntoon

317 posts in this topic

Tilanne seuraavanlainen:

Tyhjäkäynnillä mitattu öljynpaine 2bar ja kierroksilla nousee vain sinne 2,5bar tienoille.

Jos ei itse öljypumppu ole hajalla niin mikä muu selittäisi vastaavan heikon öljynpaineen kierroksilla ::)

Öljyinä juuri vaihdetut Valvolinen 5W-50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Tilanne seuraavanlainen:

Tyhjäkäynnillä mitattu öljynpaine 2bar ja kierroksilla nousee vain sinne 2,5bar tienoille.

Jos ei itse öljypumppu ole hajalla niin mikä muu selittäisi vastaavan heikon öljynpaineen kierroksilla ::)

Öljyinä juuri vaihdetut Valvolinen 5W-50.

ja moottori käy ilman kolinoita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Öljypumpun paineenrajoitin sen paineen määrää kunhan pumpun tuotto riittää. Vaan eipä rajoittimessakaan ongelmaa ole kun kerran noin nätisti pitää paineen tyhjäkäynnillä. Rajoittimen jumitusta voisi epäillä jos paine laskisi lämpimässä koneessa hälyttävän alas, ja vastaavasti kylmästartissa olisi luokkaa 7bar.

Mä kyllä sanoisin ettei sulla ole koneessa mitään vikaa. Ei sen lämpimänä juuri tuon korkeampi kuulukaan olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Öljypumpun paineenrajoitin sen paineen määrää kunhan pumpun tuotto riittää. Vaan eipä rajoittimessakaan ongelmaa ole kun kerran noin nätisti pitää paineen tyhjäkäynnillä. Rajoittimen jumitusta voisi epäillä jos paine laskisi lämpimässä koneessa hälyttävän alas, ja vastaavasti kylmästartissa olisi luokkaa 7bar.

Mä kyllä sanoisin ettei sulla ole koneessa mitään vikaa. Ei sen lämpimänä juuri tuon korkeampi kuulukaan olla.

rb25det oli paineet lämpimänä 4barin kieppeillä mut öljy oli 15w-50

aika matalalta toi 2baria vaikuttaa ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

apaut 4 paaria näyttää kanssa oma rb25det, auton omasta mittarista katottuna... öljyinä taitaa olla 5w40 mopilit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Mulla rb20det:is kinuskin öljyillä(mitä lie olleet) paineet huiteli 3.5-4bar lämpöösenä, nyt kun vaihdoon castrolin edget 5w50 niin paineet lämpöösenä 2.5bar.. 5w:kin alkaa olla jo niin notekaa öljyä että paineet laskee senkin takia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Tilanne seuraavanlainen:

Tyhjäkäynnillä mitattu öljynpaine 2bar ja kierroksilla nousee vain sinne 2,5bar tienoille.

Jos ei itse öljypumppu ole hajalla niin mikä muu selittäisi vastaavan heikon öljynpaineen kierroksilla ::)

Öljyinä juuri vaihdetut Valvolinen 5W-50.

ja moottori käy ilman kolinoita?

Ihan nätisti toimiii muuten ja hienosti kehrää ilman sivuääniä. Mutta eihän tuolla viitsi ajaa ennen kuin on selvinnyt mistä johtuu. Edellisessä RB26DETT:issä oli aina nätisti se 4bar kierroksilla.

Pitänee siis levittää ja tutkia, kaikki tiivisteet ym. on ihan uusia vielä ja koneen pitikin olla juuri läpikäyty Japanissa.

Mulla rb20det:is kinuskin öljyillä(mitä lie olleet) paineet huiteli 3.5-4bar lämpöösenä, nyt kun vaihdoon castrolin edget 5w50 niin paineet lämpöösenä 2.5bar.. 5w:kin alkaa olla jo niin notekaa öljyä että paineet laskee senkin takia...

Voi olla että varmuuden vuoksi vaihdan vielä eri öljyt huomenna koneeseen, käyttää vielä Forten puhdistusainetta vanhojen seassa koneessa ja sitten uutta sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Mullakin on öljynpaineet 4-4.5bar lämpimässä koneessa ,kylmänä jotain 7-8bar.

Öljynä Motulin 15W50.

Jos/kun on lämpimässä rb26dett:ssä vain 2.5bar, niin ei kyllä kuulosta normaalilta. Yleensä ovat 4baarin kieppeillä.

Mikä öljypumppu sulla Joni P on, vakio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

omassa oli kuumalla koneella tyhjäkäynnillä 2,5bar, ja maantiellä 4000rpm 4bar tuntumassa, uudella orkkis öljynpaine-anturilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Mullakin on öljynpaineet 4-4.5bar lämpimässä koneessa ,kylmänä jotain 7-8bar.

Öljynä Motulin 15W50.

Jos/kun on lämpimässä rb26dett:ssä vain 2.5bar, niin ei kyllä kuulosta normaalilta. Yleensä ovat 4baarin kieppeillä.

Mikä öljypumppu sulla Joni P on, vakio?

Olettaakseni vakio. Vaikka moottori olisi läpikäyty hiljattain, ihan vakio se tuntuu kaikinpuolin olevan.

Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

omassa oli kuumalla koneella tyhjäkäynnillä 2,5bar, ja maantiellä 4000rpm 4bar tuntumassa, uudella orkkis öljynpaine-anturilla.

Itse en luottanut tuohon yhdistelmään (GTS-T:n oma mittaristo + RB26DETT) ollenkaan ja siksi kävinkin tarkistamassa korjaamolla paineet erillisellä mittarilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

Millä öljyllä manuaali ilmoittaa noi lukemat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

Millä öljyllä manuaali ilmoittaa noi lukemat?

siitä ei mainintaa, 80 asteisella ölpällä, ja suositusöljyhän on 7.5w30..eli sillä ilmeisesti.

omat lukemat oli 5w40 motulilla..ja mielestäni 4bar tyhjäkäynnillä on jo aikapaljon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

Millä öljyllä manuaali ilmoittaa noi lukemat?

siitä ei mainintaa, 80 asteisella ölpällä, ja suositusöljyhän on 7.5w30..eli sillä ilmeisesti.

omat lukemat oli 5w40 motulilla..ja mielestäni 4bar tyhjäkäynnillä on jo aikapaljon :)

Varmaankin noi lukemat on manuaalin suositusöljyllä, eli toi 7.5w30 sitten.

Tuli tossa aikaisemmassa öljynpainepostauksessa vähän kirjoitettua/ajateltua epäselvästi, eli noi mun ilmoittamat lukemat eivät olleet tyhjäkäynnillä. Enpä ole pahemmin kattonut missä ne tyhjäkäynnillä huitelee.

Ajossa kun on 2000-3500rpm niin paineet on siinä 4 - 4.5bar, ja kylmänä samoissa kiekoissa 6-8bar.

Itsellä ois ohjelmistossa talven aikana nismon n1 pumpun asennus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Omassa R32:ssa 5W-40 öljyillä kylmänä about 6-7 bar, lämpöisenä tyhjäkäynnillä noin 2bar ja kovemmilla kierroksilla 4-5bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Oman kokemuksen perusteella ei kannata vakio öljynpainemittarin lukemista kauhean tarkasti välitää. Niistä näkee lähinnä onko paineita vai ei.

Jos tietää että anturi on vaihdettu hiljattain niin sitten lukemat voivat olla tarkempia.

Omassa paineet noin 2bar lämpimänä katsottuna greddyn mekaanisesta mittarista, joka sekään ei varmaan ole enää kovin tarkka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Katoin viikonloppuna, niin tyhjäkäynnillä öljynpaineet oli kylmänä n. 5bar, ja lämpimänä reilu 2bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Mulla oli kanssa jotain häikkää noitten paineiden kanssa tossa kesällä..

Kylmällä koneella paineet oli jotain 7 luokkaa ja lämpimänä jotain 3-4 mutta joskus paineet laski jopa alle 3 lähelle 2 ???

Yritin selvitellä vikaa mutta en löytänyt äkkiseltään mitään mistä olisi johtunut.

Talven aikana kone irti ja auki niin tulee samalla katottua tarkemmin mistä voisi johtua tollanen..

Isompi pumppu tulossa samalla kertaa niin ei ainakaan jää siitä kiinni ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Kylmänä kun starttaa niin on kans siellä 7-8 tuntumassa paineet ja lämpösenä siinä ~4 pinnassa.

Valoihin kun pysähtyy ja auto tyhjäkäynnillä niin ollu minimissään semmonen vähä vajaa 3.

Luulenpa että ovat ihan normaalit itsellä. :)

Tosin pitäisi kaikki öljyt muutenki vaihtaa tässä et saattaa muuttua öljyn laadunkin mukaan nuo paineet aika paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

~15vuotta vanhassa autossa saattaa tosin jo mittarissaki olla heittoa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

~15vuotta vanhassa autossa saattaa tosin jo mittarissaki olla heittoa..

siksi kävinkin tarkistamassa korjaamolla paineet erillisellä mittarilla.

Auton oma mittari näytti lähes nollaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

mulla on gts-t skylle ni öljynpaineet on kylmänä ku käynnistää 4.5 bar ja sit ku ajelee rauhassa ni jotai 2.5-3.0bar ja kun tyhjäkäynnillä laskee mittarin mukaan 1.0bar..? ei taida normaalia olla..?? öljyt on 5w50..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

kylmänä tyhjäkäynti 4bar ja ajossa samanmoinen. Lämpimänä tyhjäkäynti 2bar ajo 4bar. HCR32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

omassa hcr32 normiajossa 4bar paikkeilla, välillä saattaa käydä 0bar paikkeilla, vai onko tuohon mittariin luottamista, anturia en oo viel vilkassu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

mulla on gts-t skylle ni öljynpaineet on kylmänä ku käynnistää 4.5 bar ja sit ku ajelee rauhassa ni jotai 2.5-3.0bar ja kun tyhjäkäynnillä laskee mittarin mukaan 1.0bar..? ei taida normaalia olla..?? öljyt on 5w50..

Niinkuin Tu_me tuossa mainitsi, niin siihen mittariston omaan öljynpaine mittariin ei oo kyllä luottamista. Omassa hcr32 vakio mittari näytti välillä ihan mitä sattuu, kuumana ykskaks 7bar n.3000rpm siitä 2 min kuluttua samat kierrokset niin 1bar... Jälkiasennusmittari näyttänyt koko ajan kuumilla öljyillä (10w60) tyhjäkäynti 2-2.5 bar kierroksilla 4-4.5bar.

Eli kannattaa käydä tarkistuttamassa ensin kunnon mittarilla oikeat paineet ja siitä mahdollisia jatkotoimenpiteitä sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Säikähin vähä ku seuraamalla seurasin vloppuna omastani paineita. Defi näyttää tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6baria ja lämpimänä 2.5-3, öljyinä Castrolin 10W60.

Tuntuu meleko kovilta nuot ku kylmänä kierroksilla jopa yli 8. ::)

Mutta tiiä häntä, näkyy muillaki olevan samoja lukemia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0