|
Jackal
Vieras
|
 |
« Vastaus #40 : Tammikuu 14, 2003, 14:56:03 pm » |
|
tuttuja asioita ystävät hyvät.itselläni P11 -98 2.0 slx met.hohto sin. 140tkm. ------- takaovien kynnyksien molemmilla puolilla kivenhakkaamat. ------ takaspoileri rikkonut maalipintaa takaluukusta. ---- taustapeili tärisee,kontissa 12"peerles+kiva vahv.  ---- etunivelten suojakumien heikko kesto.(vaihdettu 100tkm,nyt sama suojakumi 140tkm rikki.) ----- multilinkin kuluminen(havaittu135tkm kohdal). ------ kuskinoven tiivisteen vuoto: talvella vesi valuu oven kynnyksen kohdalle ja jäätyy,kyseisestä paikasta löytyi "kraaterimainen" ruostekohta,pikkusormenpään kokoinen kohta. ------ pakinpäälle meno välillä heikkoa,mielenkiintoinen "ominaisuus"? -------- ovenkahvojen ympäriltä maali "kuplii"irti. -------- +lukuisat kivenhakkaamat,maalipinta on TODELLA heikko. ---------- startti on joskus pitänyt ilkeätä ääntä....  tässä nyt ainakin aluksi mieleen tulleet
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ASTech
Klubilainen

Paikalla
Z32TT
|
 |
« Vastaus #41 : Tammikuu 14, 2003, 16:27:07 pm » |
|
Startin kestävyyteen saa vaikutettua aika paljon, kun starttaa aina kytkin pohjassa. Varsinkin tälleen talvella. Minulla takapuskurin sisään pakkaa herkästi lunta. Pahimmillaan yhtenä talvena lumi/jää pullautti takapuskurin sivut ulos ja väänsi jotkut kynnet sieltä suoraksi. Kannattaa seurata. Toinen vika, jonka vasta huomasin: Etuovien ikkunakarmeissa olevat mustat teipit meinaa aueta sisäpuolelta. Kolmas: Takaspoilerin lakkapinta näyttää naarmuuntuneelta, eikä puleeraamalla/vahaamalla muuttunut oikein miksikään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ASTechrific
|
|
|
Personal XE
Vierailija
Poissa
|
 |
« Vastaus #42 : Maaliskuu 25, 2003, 22:19:35 pm » |
|
-92 primera ajettu 160tkm. 5-vaihde ei pysynyt päällä.Vaihdettu 3 ratasta (1000mk/kpl+työt). Takakaarien alhaalta ruosteessa ja takarekisterinkilven alla ruostetta.Sähköikkuna takana ei toimi.Melkein kaikki sisävalot palaneet(vika???). Eipä muuta tällä hetkellä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
(Primera 2.0 SLX -92) nykyään BMW 325 touring E36
|
|
|
Va
Vierailija
Poissa
"Kai se jossain on."
|
 |
« Vastaus #43 : Maaliskuu 26, 2003, 13:03:45 pm » |
|
mulla p11 on sellanen ongelma et takapuskuri on lähtemässä reunoista irti (siellä on kai jotkut pikkukynnet tai klipsut) voi olla et on joskus kolahtanu (lue: on joskus kolahtanu) mut korjaantuu vain työntämällä sitä sisälle päin... mutta pelottaa et jos lähtee kokonaan vaikka motarilla  vois joskus ottaa kokonaan irti ja kattoo et mikä siel mättää....
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2003, 13:04:51 pm kirjoittanut Va »
|
tallennettu
|
"Ei pidä uskoa kaikkea mitä luulee"
|
|
|
ASTech
Klubilainen

Paikalla
Z32TT
|
 |
« Vastaus #44 : Maaliskuu 26, 2003, 13:17:56 pm » |
|
mulla p11 on sellanen ongelma et takapuskuri on lähtemässä reunoista irti (siellä on kai jotkut pikkukynnet tai klipsut) voi olla et on joskus kolahtanu (lue: on joskus kolahtanu) mut korjaantuu vain työntämällä sitä sisälle päin... mutta pelottaa et jos lähtee kokonaan vaikka motarilla  vois joskus ottaa kokonaan irti ja kattoo et mikä siel mättää.... Minulla ainakin pakkaantui kerran niin paljon jäätä puskurin taakse, että se väänsi sieltä jotkut metalliset kynnet suoraksi. Huollossa olivat vain vääntäneet ne takaisin, joten korjaus pitäisi olla helppo. Irtoamisesta ei pitäisi olla vaaraa, koska näiden kynsien tarkoitus on vaan pitää puskurin sivut kylkilinjan mukaisena.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ASTechrific
|
|
|
tolonhe
Vakkari

Poissa
Neliveto = yliveto
|
 |
« Vastaus #45 : Toukokuu 12, 2003, 12:24:50 pm » |
|
P10:en havaittuja "tyyppivikoja"
-Multi-Link napsuttaa kuskinpuolen etukulmasta
-Sähkötöiden laatu arveluttavaa, monia polttimoita palanut/vilkkuvat tärinästä
-Pakki ei aina kylmänä tahdo mennä päälle
-Pienet ruostetiplut havaittavissa takaovien/lokasuojan alasaumassa
Niin ja vuosimalli oli 1996, taulussa 147tkm
|
|
|
|
|
tallennettu
|
S6 Avant '96 Fabia Combi Ice '04
|
|
|
Falcan
Klubilainen

Poissa
Don't Panic!!!
|
 |
« Vastaus #46 : Toukokuu 16, 2003, 09:33:17 am » |
|
On kuulemma tyyppivika ainakin Primeroissa ja jossain Golfeissa...Nimittäin tuulilasinpyyhkijöiden varsien kiinnitystappien jämähtäminen. Jouduttiin meinaan purkamaan koko pirun mekanismi pois herkistämistä varten.  Oli kerännyt tapin ja sen muovisen holkin väliin melkoisen runsaasti p****a. Iso urakka, mutta taas toimii...ihme ettei pyyhkijöiden moottori ollut palanut. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." ~ Douglas Adams
|
|
|
|
jukkabro
Vieras
|
 |
« Vastaus #47 : Toukokuu 16, 2003, 11:20:55 am » |
|
Jackalin tammikuussa mainitsema maalin kupliminen ovenkahvojen ympäriltä kuulostaa tutulta. Itselläni siis sama ongelma (Primera Wagon vm. 99), johtuu ilmeisesti kromikahvoista. Työkaveri sai saman ongelman paria vuotta vanhempaan primeraan korjattua takuuseen, kuitenkin reilusti takuuajan umpeuduttua. Kävin kuvauttamassa Jyväskylän merkkihuollossa, palaavat kuulemma parin viikon sisällä asiaan.
Muilla kokemuksia vastaavasta ongelmasta?
Muutenkin Jackalin keräämä vikalista on kuin suoraan omastani: multilinkit kolisee, vetonivelen suojakumit vaihtokunnossa, paljon kivenhakkaamia...
Onkohan multilinkkien löysyydestä muuta haittaa kun renkaiden kuluminen?
-Janne-
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
jp_76
Vieras
|
 |
« Vastaus #48 : Kesäkuu 26, 2003, 09:01:03 am » |
|
Mulla on Primera GT P11 ja mittarissa 131tkm. Aika vähän on ollu vastaavanlaisia tyyppivikoja mitä tossa lueskelin......toistaiseksi  Yks juttu kuitenkin ihmetyttää, nimittäin renkaiden kuluminen. Muuten kuluu tasaisesti, mutta ulkoreunalta syö renkaita vähä nopeempaa tahtia. Kaikki renkaat menny samaan kuntoon, mutta vaikee sanoo kun renkaat vuorotellen edessä tai takana, että kuluuko ne vaan edessä. Osaisko kukaan asiantuntemuksella sanoo johtuuko se vääristä auraus/ohjauskulmista vai onko se multilinkin ominaisuus 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
VulvaS40T4
Vakkari

Poissa
Volvo S40 T4
|
 |
« Vastaus #49 : Heinäkuu 14, 2003, 17:35:38 pm » |
|
Itellä on aina kulunnut p10ssä renkaan ulommainen reuna joka johtuu kovasta mutka ajelusta ja muuten syö renkaat tasaisesti. Eli kanttailu mutkiin kuluttaa ulkoreunaa ja jos ajelee rauhallisemmin niin kuluminen vähenee. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ferdy
Vieras
|
 |
« Vastaus #50 : Heinäkuu 30, 2003, 08:31:11 am » |
|
Joo, itse voisin kommentoida tota tyyppivika hommelia, että mun nähdäkseni toi pyyhkijähommeli, sekä sitten nelilinkit ja olkatapin laakerointi kannattaa tarkistaa, jos on P11-mallia itselleen hankkimassa. Tietty ostaessas mitä tahansa kotturaa itelles on syytä katsoa, että lattia pysyy kiinni ilman ratakiskoo. Muutenhan k.o. malleissa (poislukien dieselit, yäk) moottorit on suhteellisen kestäviä. Väittäisin jopa, että jos huoltokaavion mukaan vaihtaa edes vaseliinit koneeseen, niin pitäis päästä helposti joku 350-450tkm ilman isompia remontteja, jos vaan koppa kestää ehjänä... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Zeiam
Vierailija
Poissa
P11 GT
|
 |
« Vastaus #51 : Heinäkuu 31, 2003, 14:55:14 pm » |
|
Omassa P10:ssä kolis takapää ihan mielettömästi mutta vika korjaantu kun vaihdoin sen "koiranluun"helppo vaihtaa ite eikä maksanu kun 19euroo motonetiltä.......sit toinen vika on noi vetarin suojakumit.Muuta vikaa ei oo ollu.....vielä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
RATSUNI
Vierailija
Poissa
Minä rakastan YaBB SE Forumia!
|
 |
« Vastaus #52 : Heinäkuu 31, 2003, 19:03:27 pm » |
|
Kattokaapa piruttaan kuskinpuolen takalokasuojansisältä!!! Kerää kivasti paskaa sinne bensantäyttöputken päälle ja ruostuu varmasti!! Omasta autosta on hitsattu kokonaan uudesta pellistä sisälokari on kuulemma tyyppivika p10:ssä varsinkin 91-92 malleissa! toinen paikka mistä ruostuu on rekkarin yläpuolelta valojen välistä senkin paikkasin itte (puhki)!!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Urheiluautot on aina punasia
|
|
|
|
Visitor
Vieras
|
 |
« Vastaus #53 : Marraskuu 14, 2003, 21:30:01 pm » |
|
Satuin ihan sattumalta näin pe-iltana tänne, ja p10 2.0SLX:n omistajana olen huomannut/saanut tietooni seuraavaa:
a. Vaihteiden päällä pysymiseen vaikuttaa kuulemma (erään asentajan mukaan) vaihdevivuston kuluminen. Siellä on jotain paikkoja joita voipi kiristellä, jonka jälkeen alkaa taas pykälät pysymään. En tiedä, vaikuttaako pykälien päälle saamiseen, mutta näin voisi ainakin kuvitella.
b. Taustapeilin resonointi on tuttua, oma -92 malliseni on ajettu 180k ja tuo räminä ilmestyi 150k kohdalla (ei subbasta tai mitään). Ennenkuin alatte purkamaan niitä ja vaihtelemaan, niin kääntäkää se yö-asentoon ja säätäkää sitten uudestaan, ei rätise enää! Ei ainakaan oma rätise.
c. Ja sitten vielä niistä tukivarsista. Jos fillareista alkaa kantit kulumaan, niin kannattaa käydä tarkistuttamassa kulmien (camber/caster) säädöt. Se maksaa n. 10-20€ ja vika on useimmiten siinä kuin kalliissa tukivarsissa. Pyörien ohjauskulmat muuttuvat herkästi, jos ajetaan vaikka vahingossa liian kovaa hidastetöyssyyn (muutenkin ko. töyssyt on ihan perseestä, mulla olis vähän sanottavaa sille katusuunnitteluinsinöörille joka niitä kylvää joka paikkaan varsinkin etelä-suomessa). Myös koiranluut kärsii em. kolauksista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
F-Prot
Vierailija
Poissa
|
 |
« Vastaus #54 : Marraskuu 26, 2003, 19:49:08 pm » |
|
Minä kans jouduin -91 P10:ssä hitsauttamaan kuskinpuolen takasisälokasuojan ja uusimaan pensatankin täyttöputken, joka oli täysin läpi mätä.
Omasta mielestä vähän kallis homma, 420€ Tulee ainaki tästä eteenpäin seurattua
Samaten pelkääjän puolen saranat kolisee montuissa
Tuntuu myös muillakin kun mulla valuttavan vettä hanskalokeron takaa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
willet
Vieras
|
 |
« Vastaus #55 : Tammikuu 10, 2004, 23:32:29 pm » |
|
Ainakin mitä itse olen huomannut P10 -92 2.0SLXolevia vikoja -Helmapellit ruostuu puhki,kerää vettä helmapeltiin joka sitten syövyttää koko helman... -Maalipinta tosihuono...kaikki kiven iskut näkyy selvästi -Polttimoita palaa niin P******sti -Vaihteet...1 tosi hankala menemään päälle,2 rutisee,pakki ei mene kunnolla päälle ja jää rutisemaan, öljyt vaihdettu 100km sitten. -Sähkölasit temppuilee talvella,alas menee hyvin mutta ylös ei meinaa nousta millään...johtuu varmaan pakkasesta... -Bensan kulutus........=(.....menee varmaan 10l/100km maantie ajossa... -Nitinää takapäästä...... muita vikoja ei ole tullut eteen vaikka mittari näyttää jo 270tkm, murrokset ja multilinkit hyvässä kunnossa...taitaa primerat olla aika vahvoja tekniikaltaan mutta korilta aika heppoisia.... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teemu.
Vieras
|
 |
« Vastaus #56 : Tammikuu 12, 2004, 22:13:25 pm » |
|
Itellä P11 GT -97 ja etupäästä rupes kuuluun apparin puolelta natinaa ja narinaa. Mistä vois johtuu? Multilink?  Mulla kun oli GT ni sen multilinkit piti vaan kolinaa ne ei narissu  .Se kolina on kyllä niin selkeetä et sen kyl erotta narinasta,joten oisko jotain muuta tiedä sitten 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2004, 22:14:30 pm kirjoittanut Teemu. »
|
tallennettu
|
|
|
|
JaniT
Vierailija
Poissa
ex-nipponisti
|
 |
« Vastaus #57 : Tammikuu 12, 2004, 23:08:57 pm » |
|
Itellä P11 GT -97 ja etupäästä rupes kuuluun apparin puolelta natinaa ja narinaa. Mistä vois johtuu? Multilink?  P10:ssä vastaavankaltaisia oireita aiheutti ainakin kuivuneet oven saranat. Eli rasvaa vaan väliin ja kokeile josko auttas.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Impreza WRX MY05
|
|
|
|
Pasaati
Vierailija
Poissa
|
 |
« Vastaus #58 : Tammikuu 13, 2004, 09:36:37 am » |
|
Tuulilasin pyyhkijöiden kitinä kuuluu myös parin vuoden ikään ehtineen P11:n ominaisuuksiin. Tämä on kyllä helppo korjata itse. Puretaan vaihde, jossa pyyhkijöiden akseli on kiinni ja voidellaan ko. akseli vaseliinilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mice
Vierailija
Poissa
|
 |
« Vastaus #59 : Tammikuu 13, 2004, 16:20:01 pm » |
|
joo ei se kolinaa oo ja se kuuluu renkaan luota. onko kenelläkään ollut ongelmaa öljyn kulutuksen kanssa primerassa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ASTech
Klubilainen

Paikalla
Z32TT
|
 |
« Vastaus #60 : Tammikuu 13, 2004, 16:35:12 pm » |
|
joo ei se kolinaa oo ja se kuuluu renkaan luota. onko kenelläkään ollut ongelmaa öljyn kulutuksen kanssa primerassa?
Mulla nitisi kanssa ja se tuli ovipahvista tai siinä olevasta karttataskusta. Rasvasin ovipahvin reunat, mistä se otti ovipeltiin kiinni ja sitten rasvasin vastaavasti taskun reunat. Näillä toimenpiteillä hiljeni. Oli vaan hankala paikallistaa lähdettä. Välillä kuulosti, että tulee etujousituksen suunnalta ja välillä vaikka mistä, mutta tämä paljastui syyksi. Kaverilla kulutti vm -00 Primera reippasti öljyä. Syyksi löysivät jonkun huohottimeen tai pakokaasun kierrätykseen liittyvän tiivisteen olevan pois paikaltaan. Jäi harmillisesti vähän epäselväksi toi syy, kun oli merkkihuollossa korjattavana takuuseen, eikä sieltä meinannut saada mitään tietoa ulos
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ASTechrific
|
|
|
|
Jussi T
Vieras
|
 |
« Vastaus #61 : Tammikuu 14, 2004, 22:43:51 pm » |
|
Mulla narisee multi-linkit apukuskin puolelta. Nariseminen on lämpötilasta riippuvaista eli pakkasta 4-14 astetta =>narisee. Enemmän tai vähemmän => ei narise. Huomaa helposti, nostaa pyöränkaaresta tai painaa nii narisee. Ei kolise. Ilmeisesti joku välys on hiukan liian pieni ja joku kumi narisee rautaa vasten. Tuulilasinpyyhkijän holkki kulunut. Nissanille tyypilliseen tapaan takaiskarit hävittivät 1. kerran vaimennustehonsa 70tkm:n kohdalla. Nyt 142tkm ja uusi vaihto edessä, nyt täyskierto. Mittariston valot vaihdettu muutamaan kertaan, polttimoissa päällä sininen kuminen "tutti", joka saa aikaan vihertävät mittarivalot. Ilman tuttia valot kellertävät, ehkä polttimot eivät kuumu yhtä paljon ja kestävät paremmin. Nyt kokeilen ilman tuttia. Auto on P-11 wagon´98. Kysyisin ,kun en itse muista, onko ilmastoinnin, sisäilman kierron ja penkinlämmittimen katkaisijoissa taustavaloa symboleissa? Päälle kytkennästähän kertoo oranssi valo(paitsi ilmastointi sininen).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ASTech
Klubilainen

Paikalla
Z32TT
|
 |
« Vastaus #62 : Tammikuu 15, 2004, 09:42:26 am » |
|
Kysyisin ,kun en itse muista, onko ilmastoinnin, sisäilman kierron ja penkinlämmittimen katkaisijoissa taustavaloa symboleissa? Päälle kytkennästähän kertoo oranssi valo(paitsi ilmastointi sininen).
On taustavalot. Polttimot maksaa AK:lla muutaman ekin kappale 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ASTechrific
|
|
|
|
busa
Vieras
|
 |
« Vastaus #63 : Tammikuu 26, 2004, 00:59:07 am » |
|
laitoin vasta -97 p11 Primeran ja tietenkään en ostovaiheessa huomannu et istuinlämmitin ei toimi kuskin puolella! Jotain sen suuntaista löysin näiltä sivuilta, että olis aika tyyppillinen vika.Tietääkö kukaan mikä niissä yleensä särkyy , lämmitinelementti vai joku muu? Ja mitä maksaa korjata?
Eipä siinä muuten on auto osoittautunu hyväks, mutta oishan jotain voinu tinkiä hinnasta kun ois ajoissa huomannu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
primera
Vierailija
Poissa
|
 |
« Vastaus #65 : Maaliskuu 04, 2004, 15:19:32 pm » |
|
Ei menny katsastuksesta läpi ku oli hanttimiehen puolinen multilinkin alapää laakeri sökönä. Vein korjattavaks ja huomattiin et koko multilink oli paskana. Kallista tuli 520 E hyvillä alennuksilla. Ajettu oli 75 tkm 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wagon
Vieras
|
 |
« Vastaus #66 : Maaliskuu 15, 2004, 13:35:31 pm » |
|
Moro! Meitsillä on 99' P11 Wagon, noin 77000km. Pyyhikijöiden pivotit vaihdettu 72000km kohdalla, yhden kerran voitelin itse, auttoi muutamaksi kuukaudeksi, nyt vaihdettu uudet. Vetoakseli suojakumit molemmin puolin n. 53000km kohdalla. Ilmennyt sähköharmi: Nyt on muutaman kerran ihan ruuhkassa jonotellessa käynyt niin, että vilkut syttyvät itsekseen, siis kaikki, ja jäävät palamaan (eivät siis vilku)? Räpsäyttämällä viiksikatkasijasta parkkiasento ja takas valojen "automaattiasento", tilanne palautuu normaaliksi. Ilmiö saattaa pitää monta päivää väliä ja sitten toistua. Ovet siis eivät sulkeudu samalla tms. Onko kellekkään käynyt näin? Voisko olla jotain tekemistä kauko-ohjatun keskuslukituksen känssa?  Vilkkurele, viiksikatkaisja vika?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pepe78
Vierailija
Poissa
|
 |
« Vastaus #67 : Maaliskuu 15, 2004, 14:19:31 pm » |
|
kyyll! kaverin muija on valitellut -99 slx wagonissa samaa vikaa??? vilkut palaa itsestään sillon tällön  ei ole ehditty etsiin vikaa vielä.ja toinen outo vika oli hantin puolen olkatappi?? no napaan tuleva murikka kuitenkin 135tkm kohdalla alko koliseen ja huollossa ajokieltoon!! ei löytynyt osaa suomesta joten halvaks tuli!! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #68 : Maaliskuu 15, 2004, 14:25:46 pm » |
|
Nuo olkavarren laakerit o vissiin aika kulutustavaraa ja todella helpot vaihtaa itsekkin ja laakerit saa erikseen autokeskukselta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wagon
Vieras
|
 |
« Vastaus #69 : Maaliskuu 25, 2004, 11:37:59 am » |
|
Meneeks teillä usein P11:sta pikku hiekotuskivi/ä jarrulevyn ja sen suojapellin väliin? Pitää semmosta ääntä kun sikaa tapettais auton alla. Käynyt muutaman kerran viime vuosina???
Pääseekö pikkukivet haittaamaan helpommin jos on isommat erikoisvanteet alla??
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kapsu
Vakkari

Poissa
M6 GT STW 'FL, ex 2 * P11GT
|
 |
« Vastaus #70 : Maaliskuu 25, 2004, 12:13:53 pm » |
|
Aika usein on mennyt ja siitä tulee kyllä ilkeä ääni  Mutta onneksi lähtee yleensä helposti poiskin, esim. kun peruuttaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo_J.
Klubilainen

Poissa
S14a -99
|
 |
« Vastaus #71 : Maaliskuu 29, 2004, 06:46:34 am » |
|
Meneeks teillä usein P11:sta pikku hiekotuskivi/ä jarrulevyn ja sen suojapellin väliin? Pitää semmosta ääntä kun sikaa tapettais auton alla. Käynyt muutaman kerran viime vuosina???
Joo, mulla on kans sama ongelma. Näin käy mulla vähintään kerran 6 kuukaudessa. Lähtee ihan sairas ääni. On kyllä mennyt kivi ihan vakio talvirenkaillakin levyn ja jarrukilven väliiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ASTech
Klubilainen

Paikalla
Z32TT
|
 |
« Vastaus #72 : Maaliskuu 30, 2004, 12:42:31 pm » |
|
....
Tuurista kiinni. Mulla on ollut muutama erilainen vanne käytössä ja ihan samalla tavalla kivi on päässyt pujahtamaan levyn taakse. Hi-Tech vaikutelma kärsii hetkeksi, kun kiljuu kuin syötävä.  Onneksi lähtee helposti poiskin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2004, 12:55:21 pm kirjoittanut ASTech »
|
tallennettu
|
ASTechrific
|
|
|
|
Jaska
Vierailija
Poissa
P11 -97
|
 |
« Vastaus #73 : Kesäkuu 24, 2004, 10:27:35 am » |
|
Mulla löytyy kans nuo vakioviat eli multilinkit kolahtelee näin kesäaikaan varsin epämiellyttävästi ja ruostetta löytyy takaovien alakulmista. Autolla on ajettu 140tkm. Lisäks molemmat ajovalon umpiot halkes joskus viime talven aikana. Niin ja oikee etupyörä pitää semmosta pientä epämäärästä rohinaa, laakerivika?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JukeBoy
Vierailija
Poissa
Oma teksti:
|
 |
« Vastaus #74 : Joulukuu 17, 2004, 23:51:07 pm » |
|
 Täähän on kivaa luettavaa! MultiKviik on tuttuvika, ei kolise vaan narisee pelkääjän puoli tosi pahasti! Viidesti käytin iskaria myöten kaikki irti ennenkuin löytyi äänen lähde. Ylätukivarren ulompi pusla vaatii vaseliini spaytä aika-ajoin,Jos viittis irrottaa pultit ja pääsis ruutaan holkin täyteen nii pääsis taas puolivuotta. Yksi paha (kallis) ongelma meikän P11:ssa on E/V ABS anturi joka on alkanu vetään oikoseen(ABS valo syttyy kesken ajon yleensä kostealla kelillä). Katsastusmies sanoi että nyt alat laittaan ABS:n kuntoon mutta ei pompauttanu siitä vaan alapallonivelestä  . Olen tänään soitellu autopurkaamoihin ympäri suomea ja aina sama vastaus; niitä ei etupäästä saa ehjänä irti. Aikaisemmin vian ilmettyä kysyin Autoarktiasta(Oulu) uuden hintaa ja sehän oli 275 v**un ekee ja vaihtotyö päälle(70 ekee)! Ihanan kallista on elämä!! Haukiputaan tarvikkeesta ohimennen kysäsin ja lupailivat kyllä ja vähintään huntin halvemmalla.. Löytymisestä ei vielä takuita koska en ole etsiny osanumeroita siitä pikku nilviäisestä! JOO ja se takapeili ja pyyhkimet ja ... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kotka
Klubilainen

Poissa
VW G VI variant 1,6 TDi 4motion
|
 |
« Vastaus #75 : Tammikuu 05, 2005, 14:05:17 pm » |
|
Katsastusmies sanoi että nyt alat laittaan ABS:n kuntoon mutta ei pompauttanu siitä vaan alapallonivelestä  . Olen tänään soitellu autopurkaamoihin ympäri suomea ja aina sama vastaus; niitä ei etupäästä saa ehjänä irti. Aikaisemmin vian ilmettyä kysyin Autoarktiasta(Oulu) uuden hintaa ja sehän oli 275 v**un ekee ja vaihtotyö päälle(70 ekee)! Ihanan kallista on elämä!! Haukiputaan tarvikkeesta ohimennen kysäsin ja lupailivat kyllä ja vähintään huntin halvemmalla.. Löytymisestä ei vielä takuita koska en ole etsiny osanumeroita siitä pikku nilviäisestä! JOO ja se takapeili ja pyyhkimet ja ...  ja tuo alapallonivelhän on "kohtuu" helppo vaihtaa itse, ja hintaakin kertyy noin 30 eeroa (muistaakseni, kun itselleni ostin..)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
|
|
|
|
jiipeevee
Vierailija
Poissa
www.dnsf.org
|
 |
« Vastaus #76 : Huhtikuu 08, 2005, 12:39:28 pm » |
|
Edellisellä Primeralla 7 vuoden ja 190 tkm:n aikana meni laturi 2 kertaa ja multilinkit kerran vaihtoon. Muita yksittäisiä vikoja oli kiusallinen nykiminen, joka ilmaantui moottorin lämpenemisvaiheessa n. 2 km:n ajon jälkeen. Syyksi kerrottiin em. viallinen laturi, joka vaihdettiin yhdessä muutaman alipaineletkun kanssa. Tällä hetkellä P11 Primerassani nopeusmittari on epäkunnossa ja näyttää mitä sattuu. Jo kaupunkinopeuksissa näyttämä voi olla 120 km/h, ja maantiellä viisari kiertyy mittarin ympäri osoittaen kohti lattiaa. Vaikka auton pysäyttää, voi lukema jäädä 160 km:n kohdalle, kunnes virran kääntää pois päältä. Muuten on ollut varma ja luotettava kulkupeli.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Vesse
Vieras
|
 |
« Vastaus #77 : Toukokuu 12, 2005, 18:22:21 pm » |
|
Seurailin tuossa mielenkiinnolla noita tyyppivikoja, kun tuli hankittua Primu -97 GT. Yksi erikoinen ilmiö omaani tärähti tuossa kuukausi sitten. Kiihtyminenhän noissa vempeleissä ei mikään hääppöinen ole muutenkaan kuin kierroksilla, mutta nyt se hiivahti miltei fillaritasolle. Ei kuin ihmettelemään tutulle Nissan korjaajalle. Kaveri löi consultin kiinni ja viaksi ilmeni välittömästi nakutuksen tunnistin. Kuulemma heittää sytytystä reilusti myöhäiselle reistaillessaan. Onko muilla tullut moista kiusaa eteen ? Ja saako tuota osaa muualta kuin AK:lta Samaan hengen vetoon kysyisin muita vinkkejä tuon pelin eloonsaattamiseksi, että uskaltaisi edes rekkaa lähteä ohittamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stano
Audi TT
Moderaattori

Poissa
Ei se siitä....
|
 |
« Vastaus #78 : Toukokuu 12, 2005, 19:17:41 pm » |
|
Seurailin tuossa mielenkiinnolla noita tyyppivikoja, kun tuli hankittua Primu -97 GT. Yksi erikoinen ilmiö omaani tärähti tuossa kuukausi sitten. Kiihtyminenhän noissa vempeleissä ei mikään hääppöinen ole muutenkaan kuin kierroksilla, mutta nyt se hiivahti miltei fillaritasolle. Ei kuin ihmettelemään tutulle Nissan korjaajalle. Kaveri löi consultin kiinni ja viaksi ilmeni välittömästi nakutuksen tunnistin. Kuulemma heittää sytytystä reilusti myöhäiselle reistaillessaan. Onko muilla tullut moista kiusaa eteen ? Ja saako tuota osaa muualta kuin AK:lta Samaan hengen vetoon kysyisin muita vinkkejä tuon pelin eloonsaattamiseksi, että uskaltaisi edes rekkaa lähteä ohittamaan.
No niinhän se tekee jos se hajoo... rupeaa nilkuttamaan. Virityksen on vinkkejä vaikka kuinka ja löytyy sekä Primera että Almera puolelta. Alota vaikka Mr.Johtajan 213 heppasesta allusta, samat vinkit pätee primmuun. (Mutta se letkun tukkiminen kannattaa unohtaa  ) ite jos alkaisin nyt vasta laitteleen ni ottaisin ilman muuta VVL koneen. piste. Hakua käyttämällä ja foorumia kahlaamalla löytyy kaikkea kivaa ja jännää, jos taas kysyt kaiken uudestaan, meitä vanhoja vaan vituttaa... Muutenhan se kaava on : + Putkisto ja filsu (Peltisarja, decat, putkisto ja takavaimennin) + lastu =170+hp + Nokat + säädettävät pyörät =180+hp + kansi (madallus, porttaus) = vähän riippuu mutta n 190+hp Ja jos kaiken tekee viimisen päälle kunnolla ja sovittaa eri komponentit toisiinsa ni 200 paukkuu ihan hyvin. Sitten tietysti vielä kevyempi vauhtipyörä, ja välitetyt hihnapyörät ja viimiseksi ilokaasu... = Osta turbo tai NEO VVL 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
EXSR20DE: Madallettu (1,4mm) ja portattu kansi, venttiilit muotoiltu, Z-lastu, Piper NISPB285R nokat, säädettävät nokkapyörät, Martelius putkisto, pakosarja ja decat. SuperSprintin pönttö, Apex, kevennetty vauhtipyörä. = Ei se silti mihinkään kulje 
|
|
|
Jylppy
Klubilainen

Poissa
Paikka miehen mukaan
|
 |
« Vastaus #79 : Toukokuu 15, 2006, 14:58:05 pm » |
|
Laitetaas tänne vähän infoa noista P11:n surullisenkuuluisista lasinpyyhkijöistä.. Eli vikanahan on yleensä se, että jompikumpi pyyhkijän läpivientiholkki alkaa kitisemään tai itse nivelet alkavat jumittamaan. Kysäisin alkuperäisosien hintaa, ja ne ovat seuraavanlaiset:
288603J100 PIVOT ASSY-WIPER,NO 2 - 60€ (vasemmanpuoleisen pyyhkijän akselihässäkkä) 2885070N00 PIVOT ASSY-WIPER,NO 1 - 69€ (oikeanpuoleisen pyyhkijän akselihässäkkä) 2884250J00 LINK ASSY-CONNECTING,NO 2 - 27€ (yhdistysakseli, pyyhkijän moottori - oikeanpuoleinen pyyhkijä) 288412F900 LINK ASSY-CONNECTING,NO 1 - 26€ (yhdistysakseli, oikeanpuoleinen pyyhkijä - vasemmanpuoleinen pyyhkijä)
Nämä varaosanumerot pätevät ainakin -99 vuoden P11 GT:ssä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
L18@Datsun 120Y (B210) -77 200SX S14a -98 Ex-Primera GT P11 -99 Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Elämässä tarvitsee vain kahta asiaa: CRC:tä ja ilmastointiteippiä. Jos jokin liikkuu, eikä sen pitäisi - käytä ilmastointiteippiä. Jos jokin ei liiku, ja sen pitäisi - käytä CRC:tä.
|
|
|
|